|
|
|
|---|---|
|
bakluckan krånglar. det är en sån där automatisk baklucka som ska öppnas helt med ett knapptryck, men i nu läget går den bara halvvägs och kräver alltså två knapptryck för att öppnas helt. nån som vet hur jag åtgärdar detta? har kollat på pumpen men fattar ingenting, den sitter ju sådär lagom undangömd.. E38 -00 | |
| Kan nog vara dax att du fyller på olja i pumpen bak. Finns att köpa på BMW och sen tar du en liten tratt och en slang och fyller på. Den sitter innanför batteriet . | |
|
har försökt se var jag ska fylla på men det är ju så otroligt trångt så man ser knappt tanken ens. måste man lossa på hela pumpen mm? telgetok |
|
|
Har du fått iordning på din bagagelucka? Jag hade själv problem med min lucka som inte ville öppnas ordentligt. Det tog mig 4h att skruva ut motorn och fylla på oljan. Det ska enligt anvisningen ta ca 15minuter :-) Du kan köpa reperationskitet hos din BMW återförsäljare.. Länk |
|
| behövs ej demont oljepumsmotorn för på fyllning av olja .finns en insexskruv att fylla på i med ex en oljekanna så 15 min stämmer | |
| hehe... ja jag fattar inte hur man lyckas med det, finns ingen plats! Men som glad amatör så spelar det mindre roll, tyckte det var rätt roande att få pilla lite... | |
| jo jo de går jag har provat | |
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Det finns ett reparationskit som BMW har och luckans funktion blir som ny. Det kostade mig 1526kr totalt och det var det värt. Ibland har man inte tid att hålla på o mecka... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.