|
|
|
|---|---|
|
Då jag pga en närkontakt med en sten behöver ny tank har jag börjat sondera marknaden lite. Då just 728 har en egen tank begränsar det utbudet rätt ordentligt. Vad exakt är det som skilljer mellan tanken till 728 och dom övriga? MVH David Öfverdahl | |
|
Ingen som vet detta? MVH David Öfverdahl |
|
|
E38 bränsletankarna ser rätt lika ut även om de skiljer på reservdelsnumren, alla med ca 85 L volym, bilar med nivåreglering har 95 L tank men det verkar inte som om 728:an har nivåregleringen. Kolla på RealOEM mot din bils serienummer. Kolla även med din BMW verkstad, de kan säkert hjälpa till med information om vilka tankar som passar, om du hittar en begagnad tank hos bilåtervinnare. |
|
|
Bmw har ingen information om vad som skiljer mellan tankarna. Dom kan bara se i listan vilken som skall sitta i min bil. Har sökt runt lite och det verkar som det har något med avgassystemets dragning att göra , men ingen vet säkert. Snart ebay'ar jag hem en tank på vinst eller förlust. MVH David Öfverdahl |
|
|
Undrar fortfarande om någon vet vad som skiljer? Tycker det är märkligt att just 728an har en egen tank MVH David Öfverdahl |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.