AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.288

Är 26000 mil på en 540ia för mycket?

Tjena.
Har hittat en BMW 540ia till ett bra pris som är till salu. Det enda jag tvekar över är miltalet. Ni som kör 540ia; Hur långt har era kärror gått och hur mår dom?

/Woopters
Det är en e34 av årsmodell 93.
Nu
192
Number_3hree
Bmw 320d GT xDrive M-sport -16 PPK
Hyundai i30 Kombi - 17
Min har gått 14400. Min mår hur bra som helst! Kanske för att den enbart har varit servad på Bmw Group Göteborg sen 2001. Med andra ord bara BMW original delar.

Milen är inte viktiga, viktiga är hur bilen är sköt!
Min är dock till salu men har inte orkat lägga upp en annons på blocket/autopower. Kommer nog nästa helg.

Ps har dock inte en E34 utan E39.

Problemet med BMW är, när du har ägt en och kör andra märken, så känns alla andra skit!
Et
421
Ethel
Volvo V70-D5 -07
24000 mil är inte mycket om den har blivit underhållen, så det beror helt och hållet på vem som har haft den och hur den körts,samt underhåll.
Har set sådana som haft 10.000 på mätaren och varit "sönderkörda" och har set sådan som gått 34.000 mil och gått som en "rolex"
Så det finns inte riktigt ja eller nej på din fråga... "beror på"...
ps dock är det inte mycket med 24000mil om den skötts rätt!

Lycka till iallafall :_))
Nu
192
Number_3hree
Bmw 320d GT xDrive M-sport -16 PPK
Hyundai i30 Kombi - 17
Med andra ord, 26.000 mil är långt ifrån för mycket! Så länge bilen är servad enligt bok!

lycka till

Problemet med BMW är, när du har ägt en och kör andra märken, så känns alla andra skit!
Pe
644
Peter_55
540iA Touring -99
Tror inte heller miltalet behöver vara något problem. Den där motorn lufsar ju mest omkring på lite förhöjt tomgångsvarv, även på landsväg.

Gå på magkänsla, känns allt rätt så är det säkert rätt också.
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Vid dom milen är det helt klart extra noga att va på sin vakt. Bilen är gammal, gått långt och har troligen haft en del ägare. Med största sannolikhet i flera länder dessutom :)

Det är väl främst motor och drivlina som är det man ska kolla extra på. Bromsar och hjulupphängning är nog bytta både en och två gånger på en sådan bil och behövs säkert göras igen.

Testa mycket och länge, se till så allt funkar bra under tung belastning och att växellådan fungerar utan tvivelaktigheter.

Min 540iA har gått 25000mil, och den går så fint så. Men då har jag bytt ut en del i motorn. Främst typfel.
La
720
Lasse Eklunda
530xDA Sedan -15
Z4M Coupe -07
523i LCI Sedan -07
Corvette Bigblock -72
En fråga är om den "bara" gått 26.000 på 18 år. Hur kan du kolla så den inte gått 35-40-45.000 dvs "bara" 1.900-2.500 per år?

Skulle vara försiktig att köpa så gammal bil med "udda" motor, om jag inte var 110% på historiken och skicket. Beror ju på vad du får ge för den också och har råd att kosta på..

//Lasse
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.