|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. Har en e39 523 -98 Ska försöka beskriva vad som krånglar så gott det går och hoppas att någon kan hjälpa mig med felsökning. Dioddimljus flimmrar. Diodregskyltsbelysning flimmrar Ibland flimmrar instrumentbelysningen på orginalstereon Xenonlysen slocknar titt som tätt när jag kör. Tänder jag hel+halv samtidigt slocknar det fortare. Att tillägga att antispinnen slår till/från ibland även fast jag kör normalfart på asfalt, antagligen en sensor som är glapp? I vilket fallsomhellst så blinkar belysningen i takt med antispinnens till/från slag. Ibland när jag startar bilen så går startmotorn något extra varv innan den gjort tidigare och ibland så väntar startmotorn några tiondelar innan den startar bilen när jag vrider på nyckeln. Har mätt laddning på batteriet och det ligger på ca 14volt med bilen igång. Snälla vad är det som kan trassla så förbaskat? Kan det vara dålig kontakt på plus/minus sidan någonstans och vart är isåfall vanligast?? Är hemskt tacksam för all hjälp jag kan få. Mvh Martin | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Börja med att kontrollera anslutning på batteriet så det sitter ordentlig och hur gammal är batteriet ? och hur pass laddat är det ?. Jordpunkter i motorrummet, jordning mellan motor och kaross. ABS/ASC sytemet är strömkränade och det bland det första som brukar ge sig till känna när spänningen sjunker i bilen. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.