AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.448

Startspärr på 540 e34 aut -93?

Hej!
Har som rubriken säger en 540 e34 automat. Allt funkar som det ska, men ibland när man har startat/stängt av motorn ett par gånger så går inte tändningen igång. Jag vrider på nyckeln till startläge men det är helt dött, startmotorn är tyst och det ända som går igång är panelen och stereon.
Efter ett tag så kan han helt plötsligt gå igång igen, men har blivit stående ett par gånger och väntat på att den ska "svalna".
Det som funkar är att kabla igång med bil, men inget annat, så jag förstår inte riktigt felet.
Kan det vara startspärr av nåt slag och hur kan man lösa problemet?

Tack på förhand! MVH Benjamin
Det där hände min 540iAM-95 vid ett par gånger, det räckte med att låta den vila i 5-10min sedan startade den. Var ett drygt år mellan gångerna. Nye ägaren bytte startmotor efter ytterligare någon gång och därefter inga problem. Du har ingen fabriksstartspärr i och med att den kom 1/94.

Stephan
Okej. Jo jag har provat det, men den måste stå ett bra tag innan han hoppar igång igen. Det händer varje gång jag stänger av och startar bilen mer än typ 3 gånger, (två gånger under förra veckan).
Så antingen ny startmotor eller kan man koppla ur startspärren på nåt sätt?

Mvh Benjamin
Har du en eftermonterad startspärr? Det brukar finnas tecken på det i så fall. Tror mer på startmotor. En bekant har haft liknande problem med en 89as Camaro Iroc-Z utan startspärr.

Stephan
Okej jag ska kolla upp det. Tack så jättemycket för hjälpen! :)

MVH
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.