AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.833

hur få cd text i e61?

si
28
silverlight
525da M-sport Touring -06
325i sedan -92
Hej!

Jag har nyligen köpt en 525d e61, med navi, och cd professional och har sett att det ska gå att få cd text i bildskärmen, men när jag spelar köpta och brända skivor så får jag bara upp låtarnas nummer på skärmen. Finns det någon inställning för detta?

Är du säker på att CD-skivorna har CD-text?
si
28
silverlight
325i sedan -92
nej jag är osäker på mina brända skivor!
Men jag har fått för mig att köpta original skivor brukar ha det?
si
28
silverlight
325i sedan -92
kollade precis i mitt brännarprogram, och det var förkryssat att cd text skulle skrivas med.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Så här är det på Professional Stereo till E90/91 och jag förmodar det är samma även på E60/61. På stereo displayen där det står track längre ner på displayen står det även list. Under där finns knappar med - tecken på, tryck in precis den - knappen under "List" då får du fram namn på titlar istället för att det står track då.
si
28
silverlight
325i sedan -92
jag har varit ute en sväng nu och kikat, men jag får inte till det, när skärmen är i spelarläget så kan jag bara trycka på låtarna, och då går det att välja mellan TP, Tone, repeat och random, sen kan jag inte ändra nått mer.
si
28
silverlight
325i sedan -92
sen så är skärmen delad, lite mer än halva skärmen är för cd spelaren, och andra häften färddator, går det att använda hela skärmen för ett ändamål?
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Ta en bild på stereon och skärmen när den är på.
si
28
silverlight
325i sedan -92
Här kommer ett kort:

Länk

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Var det en bränd skiva som du spelade när bilden togs? Nu har inte jag Navi men professional stereo och där nere som på din bild där det står "TP" står det även "List" och då kan man välja list och då får man låt-titel istället för "Track". Och min läser alla format med titel. Testa med en original-skiva om du får upp List vid TP, TMC.
si
28
silverlight
325i sedan -92
testade med lite olika skivor, och får nu fram låtnamn, men bara på det spåret som spelas, går det att få så att alla skivans låtar syns? och det kommer inte upp List längst ner, hur jag än gör.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Läste någonstans på nätet att man behöver ladda ner ett program för att få in låt-titel till E60 med navi. Googla på song title E60 så får du se. Du behöver tydligen ett program som heter MP3 Retrofit tror jag.
si
28
silverlight
325i sedan -92
Lyfter min gamla tråd, cd texten fungerar nu, jag bytte bara mina brännskivor till Maxell cd-R , sen har det funkat både på bränd cd och mp3 skiva!
Gött, för nu kan jag göra kopior på mina köpta skivor och få med cd texten i bilen!
Wi
13
Witalis
530i M-sport Touring -07
Hur har du bränt när du kör mp3?
Jag hade min inne på BMW och när de ändå var inne i datorn och grejade så bad jag dem att se om det gick att få mp3 på min.

När jag hämtade den så sa de att det skulle fungera, men jag får det inte att funka.
si
28
silverlight
325i sedan -92
Witalis:

Jag bränner en cd skiva som data skiva, sen har jag kryssat i att cd text ska skrivas med, sen så har det fungerat!
Jag använder ett brännprogram som heter CDburnerXP, finns att ladda ner gratis!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.