|
|
|
|---|---|
|
Håller på att bestämma ersättare till E39:an. En stark kandidat är en X5 E53. Älskar BMW sexorna så det luta åt en 3.0:a men 3.0D som sedan kompletteras med en efffektbox är också intressant alternativ. Vore tacksam för lite erfarenheter från andra ägare. Hörde med min lokala handlare om leveranstid,,ca 12 månader vilket känns tungt. Skäms för att erkänna men det fick mig att snegla på Lexus RX300 samt Volvo XC90 som alternativ. Lexusen är en i många avseende härlig bil som troligen funkar klanderfritt hur länge som helst, men fanken så karaktärslös. Dock prisvärd. Volvo XC90 ser i alla fall på pappret ut som en teknisk kompetent motståndare men är väl i verkligheten karaktärslös den med. Motorljudet i både X5 3.0 samt 4.4 ger leenden som räcker hela dagen,,där finns det karaktär och karisma så det räcker. | |
|
BMW åker man väl för den känslan den ger. Efter att ha provkört samtliga motoralternativ kan jag rekommedera en åtta. Kryssfemman är en tung bil men väldigt kommunikativ bil för föraren. Jag såg ingen anledning att prova Lexus. Det löser transportproblemet iofs men saknar ASWD:) Volvo..? Ser man på S80 är halva insidan en dålig E38 kopia så där faller den bort. Både Lexus och Volvo säljer säkert bra till andra förare som inte fastnat för BMWs kommunikation med föraren. 3.0 dieseln är ett landsvägsalternativ men det är ju responsen man vill ha så åttan blir min rekommendation. Den ger automatiskt VIPkort och egen pump på macken:D Det är den lilla intryckssammanfattningen jag kan bidra med. Tips, sälj av Njutning och E39. Satsa på X53 och en kostnadseffektivare vagn för närtransporter. E34 518 är ett trevligt alternativ som är billig i drift tex. Mvh Asken Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
Såg att du skulle sälja den där krutcontainern du far omkring i. Nu kom också svaret på vad nytt projekt är. Med tanke på bestyckningen kan man ju undra om det är en 4.6Si,,eller du ska konvertera till samma bestyckning som E39:an? Kan väl lugna dig med att jag bara "sneglade" på alternativen. De löser som du säger transportbehovet på utmärkta sätt....men de är mycket långt ifrån BMW vad det gäller många saker. Vi får väl se vad det blir,,bensinmotor är väl troligast men det är fortfarande öppet för 3.0:an,,kan inte hjälpa det men jag är svag för BMW:s stora sexor. V8:an i all ära med det enorma vridmomentet som den bjuder på. Ska bestämmamig denna veckan i alla fall. Och att sälja min älskade E38:a,,,NÄÄÄ,,,,,den är ett kostnadseffektivt transpotmedel,,,,jag bara älskar den bilen. Har försökt att sälja den men inte lyckats skilja mig från den. Senast när jag köpte E39:an,,så det fick bli min E36 Coupe som lämnade garaget istället. |
|
|
test Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.