|
|
|
|---|---|
|
Hej på er. Har nu äntligen lyckats uppgradera mina kartor till mitt navisystem i bilen. (BMW tar ju hutlöst betalt) Det jag inte klurat ut ännu är hur jag ska få till POI (Fartkameror) i systemet. Finns det någon som lyckat med detta ännu? eller sett några bra användbara länkar för andamålet. | |
| Jag googlade runt lite på bimmerpost igår angående detta men hittade ingen användbar info. Får man fråga hur du gick tillväga för att lösa kartuppdateringen? Har inte sett någon som lyckats med det heller, så det var en nyhet för mig att det gick. | |
|
Lösningen finns på dom tyska och amerikanska BMW sidorna. Lite problem är det men till slut så fick jag det att fungera. Det tog ca två timmar att uppdatera till nya kartor. Skivorna går att låna om du känner någon som har köpt dom redan eller så finns dom på nätet. Koden till bilen finns också att köpa på nätet för betydligt billigare pengar än vad BMW tar för uppdateringskoden och fördelen är att du har den till nästa uppdatering också. Så ca 850 kr för första uppdateringen och sedan är det bara att fixa fram eller låna nya uppdaterade skivor, så fixar man det hemma på gården. Länk är en nyttig plats att besöka. |
|
|
Aha, tack för info! Det verkar inte gå att fylla på med egna POIs när navidatan väl är inne i bilen (iaf inte på E90, har sett screenshots som tyder på annorlunda möjliga val i F01 t.ex.) så alternativet är väl att modda kartorna innan man uppdaterar bilen. Har inte sett vad det är för filformat, men det går ju att forska lite i. Har man kommit så långt som att man kan uppdatera med eget kartmaterial så är man ju halvvägs där. |
|
|
Får du till en lösning så hör gärna av dig. Trodde att det fungerade till alla nyare BMW men tydligen så använder man olika versioner till olika bilar. Det ska ju tydligen gå att ladda fartkameror på 7 serien också Mitt kunnande tar slut när man ska in och rota på skivorna, men som sagt hittar du en lösning eller kommer på något själv så är jag intresserad Länk till skivan finns här: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.