|
|
|
|---|---|
|
Detta hände efter 2-3gånger på/avstägning av motorn ganska raskt. Tanken har ochså ca 15liter bensin. Men ibland vill den gå igång nästan.. den lixom bluddrar och dör direkt. Blev tipsad om att ta bort baksätet och banka på bränslepumpen samtidigt försöka starta om det hjälper? Jag hörde ett surr förut när jag satt på tändningen när bilen funka... de hörs ej nu längre. DME relä, Bränslepumprs relät? Eller bränslepumpen/ en givare? Behöver er hjälp! MVH | |
|
Låter som bränslepumpen, efter som den bluddrar till i emellanåt så tror jag inte på DME tyder mer på att bränslepumpen ibland får fram en skvätt soppa. Lättast är väl att utesluta reläet men jag tror mer på pumpen. Reläet hittar du i säkringsboxen Länk . Soppapumpen hittar du som sagt under soffan bak högra inspektionsluckan så är de bara knacka på locket samtidigt som du vrider om nyckeln, de fixar man själv :) se bara till att ha neutral och handbroms i så du inte får en chock när den skuttar igång. Ny soppapump hos bmw är svindyrt, jag modifiera dit en Walbro gss341, den får plats i skalet till den gamla pumpen. Länk |
|
|
Tack då ska jag kolla upp det. Men kan de inte vara vevaxelgivaren ochså? Bör jag ta bort stiften och kolla dom? Jag tänkte börja med Bränslepumpen i vilket fall så får vi se. |
|
|
Jag testa böt Bränslepump Säkringen.. NU STARTAR BILEN! :) Men jag fattar inte att den bluddra innan och gick nästan igång? kan säkringen verkligen påverka det? känns som att de borde va stendött isåfall. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.