AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.127

Vattenläckage baklucka E39 Touring

Mo
55
Morten81
525iA Touring -04 E39
Hej!

Upptäckte idag att det läcker in vatten någonstans vid bakluckan på min 525 Touring. Det var ca en liter vatten i baljan vid reservhjulet. Det var också fuktigt i filtmattan vid det lilla handtaget i golvet bak (som öppnar ned till reservhjulet).

Är det någon som vet var problemet ligger?

Kan tilläggas att jag fick bakluckan omlackad på rostskyddsgarantin för 2 mnd sedan. Ramen till shoppingluckan byttes också. Kan det ha hänt något i samband med detta?

Tacksam för svar.

Mvh Morten
Visa användare
451
Propeller
325iM Touring -07
På min Touring upptäckte jag att spolarvätskan! till bakrutan tog sig in på insidan, via bromsljuset upptill, min shoppingram är åxå rostig & bromsljuset med plast & allt var hårt åtgånget. Kolla om de kan ha glömt att återmontera nåt gummi däruppe & kolla om spolarvätskan rinner där den ska - på utsidan....
Mo
55
Morten81
525iA Touring -04 E39
Jag såg i går efter helgens regnväder att det rann vatten från låset på undersidan av luckan. Känns som om vattnet tar sig in i själva bakluckan och rinner in i bilen.

Har precis tätan skumgummiplasten i bakdörrarna, hade läckage där också. Är bakluckan uppbygd på samma sätt?
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Kolla kabelgenomföringar. Tror det finns en som går in i luckan under plasten som syns under nederkant på glasluckan om du öppnar den. Titta i botten av stora luckan om det sitter gummipluggar i dräneringshålen. Jag har aldrig fattat vad dom gör för nytta och har pillat ur en av dom så man slipper få vatten kvar i luckan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.