|
|
|
|---|---|
| Hej! Jag undrar hur pass mycket en 525i 12V -90 ska låta med allt original. Min är en import bil och jag tycker den låter lite väl mycket. Det är till o med så att folk frågar om det är "den med åttan"! :-) Den brummar väldigt mycket. Ska inte 525orna gå tyst? Hur låter era? Tyskarna som hade min bil kanske har mixtrat med ljuddämparen. Brukar dem göra det? För att original ljuddämparen sitter där. | |
| En 525 ska vara väldigt tyst!Försök krypa under bilen och kolla så att allt är tätt och ser orginal ut. | |
|
Den skall vara "tyst" om du förstår. Det som Du kan ha råkat ut för är att innehållet i slutdämparen är sönderrostat, om Du har orginal. Det brukar höras väl om innehållet är sönderrostat om Du sitter bak under färd, det mullrar. Det behöver inte synas utifrån då burken har dubbla plåtar. NoFear <¤¤00¤¤> |
|
| En kompis farsa har en 525 24V -92 som mullrar ruskigt fett! Jag var säker på att det var läckage någonstans på sista ljuddämparen, men den visade sig vara hel. Förmodligen har någon tagit ut insatsen ur ljuddämparen, sade dom på verkstan, men det låter skumt tycker jag. Säkert är det som tommysbmw säger, att innehållet har rostat sönder. Hur som helst låter bilen underbart, inget att hänga läpp för. | |
|
Är det en automat? Har fått för mig att automater mullrar mer... Vet ej om det stämmer, men flera av mina polare åker automat och de mullrar bra mycket mer än de manuella.. Bara en idé.. Johan |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag testkörde en 535Ia-90 med nymonterat avgas på den "mullrade" rätt så högt, så man nästan lurade på om de glömt en dämpare.Men det var inte störande utan en rätt trevlig tonart:) MVH Hasso |
|
Samma sak med min bil. Den låter väldigt mkt, förra ägaren reagerade på detta och lämmnade in på BMW och de sa att det va nåt som rostat sönder innuti avgasystemet. Precis som tommysbmw sa. Men jag tycker bara det är ett plus om bilen låter lite fetare.. Man vill nog inte byta till orginal sen när det behövs bytas, för man vill ju ha det här ljudet juh! Men det beror ju på vad man är ute efter. Max komfort är det ju inte. apocalypsorödmetallic... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.