AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
2.562

116i Skräpbil eller bara ännu ett sk. måndagsexemplar?

Flickvännen åter inne på BMW verkstaden med motorproblem på sin etta.
Förra gången byttes spridare till en cylinder och givare, div givare byttes gången innan. Har ännu inte fått en klar bild över läget. Har hört genom en annan källa att BMW ligger 50000 spridare back på reservdelslagret?

Bilen är 3 år gammal och motorproblemet = dålig gång, kraftiga vibrationer larm har hänt 5 ggr.

Min gamla Audi hade liknande problem en gång i tiden med tändspolar, 5 generationer togs fram av VAG innan det blev bra, DOCK betalade jag aldrig ett öre för denna gigantiska fadäs av VW gruppen.

Så? Frågan är hur mycket skall hon behöva tåla? Erbjudande just nu är att hon betalar 6000:- (halva rep kostnad inkl felsökning) (förra gången var allt 100% good-will), jag anser att BMW bör ta detta som ett ursprungsfel och stå för sina undermåliga lösningar tills felen är komplett åtgärdade, vilket VAG en gång gjorde för min A4.

Rimligt?

Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Självklart bör hon inte behöva betala en krona, särskilt inte när bilen redan varit inne för felet en gång tidigare. Problemet är att övertala BMW om att kunderna faktiskt har rättigheter, de kommer hänvisa dig till Kundrelationer och om dem finns inte mycket gott att säga.

Men kämpa på, jag försöker själv för tillfället! :)

//Bjersér
0 kr. Reklamationsrätt = 3 år. Förutsätter att bilen är original.
J-
534
J-A
325i T -08
Tyvärr återigen ett exempel hur BMW Sverige behandlar kunden fr o m dag 1 efter utgången garanti. Kunderna och försäkringsbolagen får ta en stor del av smällen även om det gäller välkända fabrikationsfel.

Skicka anmälan till ARN om du tvingas betala. Fel som (åter)kommer inom 6 månader anses som ursprungliga fel.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.