|
|
|
|---|---|
|
Hej Idag när jag gled med bimmbee med alla rutor nere, takluckan öppen samt kliman avstängd så upptäckte jag att rutorna åkte upp automatiskt då man passerade 150 km/h. Imponerande teknik och framför allt väldigt innovativt tänkt för en sådär 24 år en då bilen utvecklades... Hade ingen aning om den lilla finessen :) Thohej | |
| Det där måste ju testas, borde ju vara så på alla nyare BMW. Kul grej iaf. | |
| Fast min är inte ny...:) | |
|
Måste nästan testa detta vid tillfälle. Annars är det perfekt att ligga i 90-100 med rutorna nere en varm sommardag. |
|
|
gustaf76: BMW kanske tyckte att det var en sån lyckad funktion så att dom införde det på alla senare modeller.. :o) Lär ju bli ett jäkla liv i bilen innan man är upp i 150 med alla rutor nere... |
|
|
Ja då får man rätt till det hela lite 150 km är inte rätt fart utan det skall vara 160 km, sedan så är det bara de främmre rutorna samt takluckan som påverkas. Sedan så finns det en hel del funktioner som träder i kraft i olika situationer som utför säkerhetsåtgärder. /P |
|
|
ok 160 km/h då..såg bara att mätaren hade passerat 150... faktum är att bilen går så jävla bra så hastigheten känns knappt trots att rutorna och takluckan är fullt öppna, men något behagligare blev det faktiskt då rutorna åkte upp. |
|
| Testade kväll efter att jag tvättat bilen och visst fungerade det. Kul funktion som sagt! | |
|
Testade på min igår och vid 150 så hände ingenting tror inte att jag var uppe i 160, nytt försök idag då... Kanske bara gäller coupér... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.