|
|
|
|---|---|
|
750il--95 skrapande ljud när bilen får normal temp låter ej kall,varva upp den något så slutar den.fixat oljepmpen bytt vatten pump alla remmar tändstift kablar vakumslangar .obs slutar låta när man lyfter lite på olje stickan.motarn går superbra låda växlar mjukt.bilen gått ca 17000mil service allitid hos bmw. kalla | |
|
På baksidan av insugningsrören, mot torpedväggen, sitter det en ventil på vardera insugningsrör. Med startad motor kan du lägga handen på dessa och höra om det är därifrån det viner. Det är en liten klassiker att de blir dåliga, det är till vevhusventilationen om jag inte missminner mig. Inte så dyrt att byta, mest tight med plats.. |
|
|
dom är bytta båda 2.men jag funderar olje pumpen kan den få stryk av att den varit lös,jag drog fast den 8st bult ,var lös å låg ibotten på olje tråget.vet ej om det är därför oljudet kommer.eller är det vakum fel.vet ej för motorn går hur bra som helst å bilen är en super pärla. kalla |
|
|
Var det i direkt samband med oljepumpen som oljudet uppstod? Det är inte så att det är nåt runt själva oljestickan som ligger och skallrar då? Kan inte förstå vad det kan påverka att dra ur oljestickan annars.. Om du drar ur oljestickan helt, blåser det mycket ur hålet då? En trimmad traktor är fortfarande en traktor |
|
|
de var inte i samband med olje pumoen, utan med vakum slang byte,har gått igenom slangarna flera gånger,jag tror ju inte felet är där.vet ej?det finns ju 2st oringar på olje stickan när jag tar dom så försvinner ljudet.det blåser ej i olje stickan det suger. kalla |
|
|
Prova att spraya startgas mot baksidan av insgningsrören samt vid div. slangar kring insuget. Om tomgången ändrar sig finns det läckage där och isåfall kanske ljudet kommer från samma ställe. /Stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.