AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.448

320d e91 förlorar kraft.

singato
Har en 320d E91, gick som vanligt innan idag, men nu är det dom om den stryper när man vill dra på. Ingen lampa lyser, och den drar iväg lite från början, men så fort man kommer upp över ca 2000rmp så stryper den. Skall tilläggas att den är vtec trimmad och har gått klockrent fram tills för några timmarsedan.

singato
Funkar som vanligt igen. Va nog bara Limp Mode eller nåt. Konstigt bara att den inte indikerar nåt!!
singato
Idag har bilen gjort samma sak igen. När jag kom upp i över 90 så började motorlampan lysa orange. I boken står det: kraften i bilen reduceras, man kan köra vidare i lugnt tempo men bilen skall kollas av verkstad.
Hur kan det bli så på en 3 år gammal bil med 8000 mil på mätaren?!!
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
turboskräp...
bag: Mogen kommentar..
singato: Se till att få felkoder utlästa. Det borde finnas någon felkod lagrat som kan ge en fingervisning kring vad det kan vara som felar.
Ni
89
Nicklas_E46
530xd IE -17
Jag har hört att en givare, tror den sitter på insuget lägger av på dessa motorer.
singato
Raderade felkoderna, bytte till orginalfil och nu tillbaka till steg 2.
Funkar som vanligt igen...
Ska köra lite i morgon och kolla om se om det dyker upp igen eller om det bara va tillfälligt.
Har fungerat klockrent hittills....
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
Chris87: sant men det är min erfarenhet. att turbo gör just en sak och det är att krångla. iallafall i längden. inte särkilt roligt om du ska göra en omkörning på landsväg och turbon lägger av.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.