|
|
|
|---|---|
|
Har tyvärr fått lite smårost som krupit upp lite på karossen precis ovanför bakre kofångaren bakom vänstra bakre hjulhuset + ett ganska fult stenskott på framskärmen på den platta delen. Tror ni det ens är någon idé att försöka lacka dessa bitar utan att det ser illa ut med för stora nyansskillnader? eller är det lack av hela delar som gäller? Finns ingen firma som har tid att kolla på detta nu därför jag frågar här sålänge. | |
| Ljusa metalliclacker är väldigt svåra att få till, men om du frågar mig så ser det oftast värst ut när man lackat om en hel dörr eller skärm på en silvermet. | |
|
Är det jag är rädd för eftersom jag än gång förut har lackat om delar på en bil och där syntes det en liten skillnad, och den var ändå svart som är mer förlåtande än nu tex silver. Fast hur ska man få det att se bra ut om man nu lacker en liten bit av en större del? Hur kan man få till en hyfsad övergång? |
|
Roffa1 |
Just när det gäller titansilvermetallic så går den att lackera utan någon större nyansskillnad. Har faktiskt sett flertalet lyckade omlackeringar i titansilver. Men visst det kräver att man anlitar en lackverkstad med rätt kompetens. |
|
Jag har sterling gray med bytt motorhuv, bagagelucka och främre passagerardörr. Huven har en annan nyans kan man se i molnigt väder. Dörren är den enda som bytts i min ägo och den är det omöjligt att se någon nyansskillnad på. Jag åkte till lackeraren med bilen. Han hade då lackerat fyra st 1dm2 färgprover på tunna plåtfolier. Vi la dom mot karossen och lyste med en speciell lampa han hade och konstaterade att det var alternativet "originalfärg + lite gult" det skulle va. Blev perfekt! |
|
| Dum som jag var tänkte jag inte på att be om att få färgen som blev över i en burk. :/ | |
Roffa1 |
Du kan få flertalet olika kulörer med färg ur samma burk, detta beror bl,a på grundens kulör samt hur sprutan hålls riktad när lacken sprutas på bilen. |
|
Jag som trodde silver var en hopplös färg när det gäller skiftningar..finns det hopp då :) Tänkte ge mig på ett försök att lacka om själv även fast jag tvivlar lite på mig själv. Går det inget bra finns ju fortfarande lackfirman kvar som kan fixa till det. Då är det alltså vettigare att åka till en lackfirma och be dom blanda ihop en färg än att åka till bmw och köpa deras spayburk? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.