|
|
|
|---|---|
|
Tja! Senast jag vaxade bilen så struntade jag i att maskera alla veck och kanter. Dessutom hade jag för bråttom. Så resultatet blev inte så bra, och det har kommit vax lite här och var. Finns det något medel som man kan använda för att få bort överbliven vax? Eller hur gör man? Jag tänkte vaxa på nytt snart och då ska jag göra rätt denna gången. | |
|
Jag brukar använda en mjuk tandborste för att borsta bort vaxrester vid listkanter och vid emblem etc. Tänk bara på att hålla den ren, då det lätt kan fastna grus och liknande från olika skrymslen på borsten och då kan den börja repa lacken! Ett annat sätt är att använda t ex Sonax flytande hårdvax, det löser upp gammalt vax och lämnar minimalt med vaxrester i olika skrymslen. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Sprutar du på något medel innan du applicerar borsten? Det funkar väl inte med bara borsten om det redan har torkat? Jag kanske var otydlig. Jag har inte vaxat i detta nu, utan det har stått så i några månader så det har torkat in. Det är som små vita ränder runt kanter, veck, lister, emblem etc. Man ser det inte förrän man står nära, men jag vill få bort det. Hur kan jag använda flytande hårdvax för att ta bort gamla vaxrester? |
|
| Det kanske funkar med någon Quickdetailer. Då kan du applicera det över hela bilen och få en uppfräschning av lacken samtidigt. | |
| Har du testat att helt enkelt köra med högtryckstvätt? Brukar funka bra tycker jag... | |
|
Gammalt vax vid lister brukar gå bra att borsta bort med en mjuk tandborste. Sonax flytande hårdvax löser som sagt upp gammalt vax och om man tar lite mer rikligt med sonax-vax på en trasa eller skumgummiapplikator och gnuggar lite försiktigt vid vaxresterna, brukar de försvinna... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.