|
|
|
|---|---|
|
Vad kan ha hänt? Motorn snurrar och den släpper från frontrutan, men taket vill inte går ner. Har denna nån form av säkerhet utlösning som på E36an? Mvh Hosse | |
|
Länk Verkar likna ditt problem. MVH Per |
|
|
Hosse det är 100 cab hyraulic motorn som har gett sig, jag har fått samma problem, Ska beställa ny motor från usa till vintern och byta ut den. Bmw sverige ville ha 11000 kr för motor jag har hittar en återförsäljare i usa som säljer för 5500:- AlanO |
|
|
Fixade sig! Motorn snurrade som fasen, men det var antagligen en led som hängt upp sig. Med lite muskelkraft, så öppnade den sig igen. Smörjt upp allt nu och då går det som smör igen. Mvh Hosse |
|
|
Alano: Berätta gärna för alla vilken åf och hur det gick, då detta är ett problem som verkar hända för alla med Z4 av första generationen. Mvh Peter |
|
| Cabmotorn verkar vara ett riktigt sorgebarn...en sån där sak som gör att mitt förtroende för BMW fått sej en rejäl knäck. Cabmotorn på min Z4-03 byttes i maj detta år....den strular redan. felsökning ska göras och visar det sej att det är cabmotorn så är det ju riktigt dåligt....livslängden bör ju vara längre än 2 månader. Om det inte vore så bökigt så skulle man ju byta till manuell cab öppning. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.