AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.571

övertala tjej att köpa m3:D

be
284
berne
BMW 135-08
BMW 135 -10 SÅLD
nu ber jag alla BMW fantaster om en tuff uppgift:)

så här är de jag vill ha en BMW m3 E46......tjej tycker dock att de är för dyr bil att äga, hon tycker i stället att vi ska köpa oss tex en E90/E60

vad ska man göra? ja vill ha en rolig bil, så man ler varje gång man rullar ut bilen för att göra något ärende
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Kör det ekonomiska argumentet.. Det dyraste med en bil är värdeminskningen, och en M3 i bra skick kommer garanterat att hålla värdet bättre än en E90/60 för samma pengar. Dessutom så kan du ha i åtanke att jag kör med barnstol i min 997a utan problem - ifall hon tar upp utrymme som en invändning.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Frågan är väl om en M3:a som man rullar ut för varje ärende kommer behålla värdet på samma vis som övriga på marknaden...
Ma
80
Marcus Källstrand
M3 -94 Banbil
330i xdrive touring M-sport -17
Nej, men det behöver inte hon veta :D
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Hehe, ni är bara 22 år. En dag inser ni också vad som krävs i ett långvarigt förhållande :)
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
berne;

det är enkelt - det enda tjejer (generellt) kollar på när det gäller bil är FÄRGEN. Visa henne en M3:a i hennes favvofärg, varför inte en Imolaröd med glittriga Evo-fälgar, och hon kommer falla pladask.. :P

Vet inte hur många ggr jag hört kvinnor jämföra samma bilmodeller i tron att det rör sig om helt olika bilar, enbart pga att färgen skiljde hehe...
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Övertala? Det är väl bara att berätta att så här blir det. Punkt!
Jobba extra eller byt jobb till ett med högre lön först så godkänner hon det säkert?

Ka
995
Kahn-d
520da Touring -13
Muta :)

M3 till dig (er) och sen nån väska eller annat som damer brukar vilja ha till henne;)

Mvh Martin
Visa användare
1.273
esadh
523iA -97
Hahaha! Det märks vem som bär byxorna i det där förhållandet. ;-)

_
***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.***
Nu ska vi inte vara så elaka mot kvinnorna. I ärlighetens namn är det inte ovanligt att de har ett visst ekonomiskt sinnelag vilket i bland kan vara en sund motvikt.

Tror mitt tips är det bästa. Fixa ett jobb med högre lön eller jobba extra och hon godkänner din sportbil. ;-)

Ibland när man Verkligen vill ha något så tänker man inte så nyktert.

Däremot om ni redan har väldigt god ekonomi så är det löjligt, då får du helt enkelt vara en beslutsam man. :-)
Tala om för henne hur många grabbar som kommer att vända sig om efter henne när hon kör M3:an så ska du se att det hjälper ;o)
Säg så här. Jag hade nog haft väldigt tråkiga BMW:ar om jag vore gift.. ;o)
Visa användare
1.273
esadh
523iA -97
Tja, annars får ni väl köpa en E90 .. M3 så får du din muskelbil. :-D

_
***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.***
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Köp bilen först, sen berättar du vad du gjort! Min pappa gjorde så när han köpte Z3:an för tolv år sedan, det blev arga miner till en början men sen gick det över :)

/Masten
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Så gjorde jag när jag köpte lätt-MC när jag var 16, eftersom mina föräldrar var helt emot det. Jag köpte MC och sen sa jag kolla vad jag köpte idag. Farsan trodde först att det var en moped, men när han kom närmare då insåg han att jag sk*t i vad de tyckte. :)
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Låna hem en riktig go kärra och låt tjejen köra hur hur mycket hon vill.
Jag har alltid fått igenom mina bilbehov genom att låta min hustru tycka om bilarna vi vill köpa.

//Stefan

Mina bilar:Länk
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Innan du köper bilen fixar du ett snyggt smycke eller klocka för 20-30 tusen och då är det ofta fritt fram att köpa den bil du vill ha. Behöver jag tala om hur mycket pengar jag lagt på min hustru:)

//Stefan

Mina bilar:Länk
be
284
berne
BMW 135-08
BMW 135 -10 SÅLD
hahahahahahah svin bra tips..... hahahah
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Se upp med särskrivning ni ungdomar. "hahahahahahah svin bra tips..... hahahah" är något helt annat och lite elakt mot Stefan än: "hahahahahahah svinbra tips..... hahahah.

:)
Särskrivningar kan framkalla hyponavrokustiskadiafragmakontravibbrationsanfall.

mvh/ Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.