AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.565

Ska jag köpa beg. 313 performance till min 325i?

Mr
23
MrBR
520d Touring -15
Tjena!

Är 23500 ett vettigt pris för de här fälgarna jag hittade på blocket även om fälgar och däck är bra? Tycker det låter grymt högt även i jämförelse med andra BMW orginalfälgar i samma skick/storlek.
Länk

Dimensionerna verkar passa till 3-serien, men vad bör man mer tänka på? Finns det nån sida man kan se nypris på BMW-fälgar? Aldrig köpt begnade fälgar tidigare.

Mvh
MrBR
Mig veterligen är 313 fälgen i 19" om den är original
Länk men ser nu att den faktiskt också finns i 18" Länk

23.500,- är rätt mycket i andra hand för 18" hjul tycker jag själv. Du får ju 19" nedan ex. vis
plus däck givetvis Länk

/Anders
Mr
23
MrBR
520d Touring -15
Tack för länkarna, Anders.

Verkar onekligen som om beg.-priset inte är långt ifrån nypriset, vilket bekräftar vad jag trodde först.

Jag får försöka köpslå lite helt enkelt. :)

/Björn
JF
257
JF.
335i Coupe -07
313 i 18" är för 1-serien och har ett högre ET än de till din bil. De kommer sitta väldigt långt in i hjulhusen och de kommer inte se så snyggt ut.
Jag misstänkte även som JF skriver då den bör vara 19" till 3-serien. Skulle hellre gå på att köpa nya 225M från Alloy Wheels. Sen kan du köpa Kumho 19" som funkar perfekt.

/Anders
Mr
23
MrBR
520d Touring -15
På en av bilderna från annonsen sitter de på en 3-serie coupé, väl? Sitter de för långt in i hjulhuset där menar du?
/B
Det ser inte speciellt snyggt ut tycker jag och jag skulle aldrig betala så mycket för fälgar som inte "lyfter" bilen. Tycker du ska lägga pengar på 19" om du är i uppe i den prisklassen.

/Anders
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Det sitter 19" på e92an på bilden så den är väldigt missvisande. Finns dock kopior på dom fälgarna i 18" som passar din bil. Googla Miro 942 så hittar du dom.

JF
257
JF.
335i Coupe -07
Precis som Carlee så har den vita bilen på bilden 19" och inte 18" som han säljer, fult gjort att visa andra fälgar än de han säljer!

Här har du fälgarna i 19" med däck till samma pengar Länk
Mr
23
MrBR
520d Touring -15
Tack ska ni ha allihopa för era svar. Kommer följa era råd och läsa upp mig på 19" fälgarna istället. Blir dock inga 18" kopior utan 19" original.

Mvh
MrBR
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
Det sitter 18" 313 performance fälgar från fabrik på samtliga 335is
så visst finns dessa i 18 tum till 3-serien.
Jag tycker personligen att 225M passar bättre och är snyggare, dessutom något billigare än 313 Performance men det är ju en smaksak :-)

/Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.