AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
6.585

Vad är skillnaden mellan bluetooth business samt förberedelse för bluetooth?

Som rubriken, i detta fallet gäller det 1 serie utan navigation med professionalstereon. Vad jag förstår det som så har man ingen nytta av förberedelse för bluetooth när man endast har professionalstereon utan den nyttjas då man har navi för att streama musik etc via bluetooth!?

Ni som är kunniga i ämnet får gärna vägleda mig då jag ska speca färdigt min bil och vill inte gå miste om några bra funktioner :D

Ska tilläggas att olika bmw handlare har svarat mig olika på denna frågan. Vissa säger att det enbart är bättre medans andra inte vet och den tredje säger att det inte gör någon skillnad!

Mvh Martin
Ri
21
Rico01
F33 430i -17
Inte säker men jag har för mig att Förberedelse för BT innebär att du får tillgång och möjlighet att installera en snap-in adapter under armstödet i mitten. Den är också nödvändig för att kunna få komfortlösningen för iPhone/mp3 mobil. Business är väl egentligen bara telefonfunktioner med BT. Jag råkade välja förberedelse för BT i min, trots att jag inte har vare sig iPhone (eller någon annan telefon med snap-in adapter) eller navigation/iDrive. Nu i efterhand kan jag konstatera att jag i dagsläget skulle klarat mig förträffligt med endast business.
Det är precis det du skriver om som jag vill veta. Jag är nämligen innehavare av en iphone och vill gärna komma åt just den snap-in adaptern. Ska ta och maila min säljare igen på BMW så får han gräva i det ännu mer sedan jag fått diffusa svar sedan innan. Att business bara ät telefunktioner via bt har du alldeles rätt i.
Ri
21
Rico01
F33 430i -17
För att förtydliga: med förberedelse för BT FÅR du möjligheten att installera snap-in adaptern. Adaptern måste du däremot köpa till extra. Det är detta jag har på min nuvarande bil. Min osäkerhet gäller vilka funktioner som du får med förutom att du med adaptern kan ladda och länka telefonen till bilens antenn eftersom jag inte kunnat använda dessa funktioner ännu.
Okej, skulle varit intressant att testa och se. För skiljer inte funktionerna sig ifrån som jag beställt nu, business bluetooth som kopplar telefonen till stereon(handsfree) samt usb sladd för laddning/överföring av musik. Då känns detta tillval onödigt. Men vi får se helt enkelt :) Måste redas ut i alla fall..
Visa användare
9
Lucy_Lawless
120d M-sport 2007
Jag har en 120d och jag har professional stereon och hifi paket.
då när jag kikade på original slutsteget så är det en BT/bluetooth logga, finns det någon möjlighet att aktivera bluetooth för min iphone ?

Ri
21
Rico01
F33 430i -17
Nja, det går nog men för säkerhets skull kontakta din BMW handlare för att vara på den säkra sidan. De ville ha hutlöst med pengar för att installera BT i min tidigare E90 -09.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.