AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.429

startproblem med 328

Tjena. Nu har felet som förut bara uppstod ibland kommit alltmer ofta!
Det är så att när man ska starta så snurrar ibland bara startmotorn, utan att dra runt motorn (alltså då surrar bara startmotorn), och ibland börjar den dra runt motorn men slutar direkt å fortsätter då bara snurra själv.

Börjar man om ett par gånger (vrider tillbaka nyckeln å sen på't igen) så kommer den igång efter ett par försök med samma problem.

Förut hände det här kanske endast 1av20 starter, men nu när det mer eller mindre varje gång man kört och sedan ska igång igen, mycket irriterande!
Vore tacksam om något hade nån aning om vad det kan vara som strular!

MVH
bm
568
bmw_4wd_4ever
525ixa -93
325xi -04
X3 20d -11 (F25)
Jag hade samma symptom på min 518. Bytte startmotorn till en annan begagnad och sedan har problemen försvunnit.

Har inte tagit mig tid att plocka isär den gamla startmotorn för att ta reda på vad som har hänt inne i den, det får bli semesterpyssel.

//Göran
Okej. Jag ska försöka hitta någon sådan å byta jag med. Ngn som vet om det är samma startmotor på en 525tds -92 som i 328i -96?

MVH
bm
568
bmw_4wd_4ever
525ixa -93
325xi -04
X3 20d -11 (F25)
Det är inte samma startmotor. Den som sitter i dieseln är 1,5 gånger kraftigare än i 328 bensin.

//Göran
tropix fick du rätt på problemet?

Har nästan likadant problem själv så vore trevligt om det kan vara startmotorn. Det enda jag själv märket med min är att när det är kallt väder, närmare 0 grader så startar den alltid direkt (än så länge) kör jag sen motorn varm så har den alltid bråkat med att starta men går igång efter olika många försök.

Är det svårt byta startmotor?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.