|
|
|
|---|---|
|
tyvärr så har jag ingen bild men det sitter två kontakter vid spolardunken på vänstersida framifrån bilen någon som vet vad det är för kontakter ser du som dom går till strålkastarna dom sitter fast på karossen. någon som vet?? | |
| Förmodligen till nivåkännare av spolarvätska och spolarmotor. | |
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Menar du att kontakterna sitter fast på spolardunken eller menar du att kontakterna sitter fast på några löst liggande kablar i närheten av spolardunken? Jag tror ett par bilder behövs här för att få klarhet i det hela (eller om du förklarar lite mer så kan jag ta ett par bilder av mitt utrymme - förhoppningsvis ser det likadant ut på min 535i -89). |
| dom kontakterna sitter fast i karossen brevid spolardunken lite längre ner den ena är en vit kontrakt kanske inte säger något menmen | |
| Det är inte kontakten till torkfiltret då? Jag har för mig att en av dem är vita. | |
|
Bimmerbåjj är nog på rätt spår. Har du inte strålkastarspolning så kan det vara kontakten för motorn till den. Samt nivågivarkontakt för spolarvätskan. Kan även vara kontakt för motor till intensivrengöringsbehållaren. Om din bil inte har elektrisk ljusviddsreglering så borde den kontakten vara över (då finns det en likadan på vänster sida också). Allt beror på bils utrustningsnivå och vilken kabelstram den har från fabrik. |
|
| Jag är rätt säker på att alla kontakter till spolningen är grå. Kontakten till strålkastarmotorn är svart och har 3 pinnar. Jag tror fortf på torkfiltret till Ac. | |
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Körde ner huvudet i min bil (535i -89), men där fanns inga kontakter fastskruvade i chassit som bringen_ beskrivit (däremot fanns det lösa kablar som blivit över då jag inte har den utrustningen och de hade följande kontakter : 2-polig vit rak, 2-polig svart rak, 2-polig blå vinklad samt två en-poliga kontakter). Å andra sidan har jag varken AC, högtrycksspolning, nivåreglering, ljusviddsreglering och allt annat det verkar finnas :-) bringen_ : Några kort skulle sitta fint! PM:a mig om du har problem att få upp bilder på nätet, så fixar jag det. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.