|
|
|
|---|---|
|
Hej blir inte riktigt klok i huvudet hur det ligger till. Letar efter sänkfjädrar till min e92a 335.... men frågan är hur mycket lägre bilen kommer bli... Bilen är ju utrustad med "226 SPORTS SUSPENSION SETTINGS", men inget m-chassi... Så hur ska jag tänka då? Om fjädern sänker tex 35mm... är det då samma som bilen kommer bli lägre?? MVH Sjobusen | |
singato |
m-sport fjädring sänker 15-16mm gentemot orginal. Byter du till fjädrar som sänker 35mm så kommer du att sänka din bil 19-2mm |
|
Om du inte har m chassie så ska den bli lika mycke lägre som tillverkaren anger. T.ex H&R 50/25mm dom kör jag med. Men det är ovanligt att 335or inte har m-chassie det är ju standard monterat men man kam välja bort det gratis :) |
|
|
Carlee, Hur heter det i din utrustningslista när du har m-chassi då? De "sportfjädrarna" jag har vet man ju inte hur mycket de ev redan har sänkt.. |
|
|
Min har m-sport och det har VIN kod 704. Men det kan va så att du har en tidig 2007 när m-sport chassit inte hade kommit utan hette bara sport, dock verkar det sänka lika mycke dvs typ 15mm från standard eller IX. |
|
|
Jo stämmer att min är en tidigt -07a.... så då ska jag alltså dra bort 15mm från den sänkningshöjden som fjädrarna anger? Vilka fjädrar rekommederar ni om jag nu vill ha en ca 20mm lägre fram och 10mm lägre bak? = 35 fram och 25 bak enl fjäderspec..? Vart har ni köpt era sänkfjädrar? |
|
|
Jag gillar mina 35/15(?)mm H&R fjädrar men skulle vilja att den vart några millimeter lägre i fram för att få till estetiken ;) Före Länk Efter Länk Köpte dom på Mekonomen. |
|
| Ursäkta trådkapningen. Någon som vet om E92 335 fjädrar passar på E91 320d? Hur ser man skillnad enklast på en M fjäder och en standard fjäder? Skiljer själva fjäder pinnen i tjocklek? | |
|
Lyfter tråden lite. Jag tänkte sänka kärran till våren med fjädrar eller nya "coilovers". Detta är min första vinter med bilen och det är verkligen ingen vinterbil även om man tar sig fram (i Sthlm). Frågan är hur ni upplever bilen efter sänkning på vintern, plogar ni "mittfåran" ofta? Jag har tagit i minimalt under i front ett par gånger redan där andra bilar pressat ihop snön innan. Med sänkfjädrar (typ 50/25mm) fram, upplever ni att det hämmar vardagskörning vid farthinder, garageupp/nedfarter, osv? Sänkas ska det men frågan är hur och om man orkar höja/sänka ställbara coils med allt det innefattar. Jag är ny på det här med låga bilar. =) |
|
|
Min är sänkt 35/15 och spoilern funkar bra som snöplogLänk BMW CS #5206 |
|
|
Christer, förmodar att det är 35/15 från m-sport, alltså 50mm från stock fram? Snygg bil, hoppas du inte plogar allt för hårt! |
|
|
sänk ej bilen om du ska köra den på vintern. Jag hade en sänkt 335 E92 men brukade den endast sommartid och skrapade i farthinder. |
|
| johmei, Som sagt första vintern för mig med min 335a också och den har bara M-sport chassiet och jag har plogat 3-4ggr hitills :( iofs i Borlänge och vi har fått endel snö här men iallfall sänka känns inte aktuellt när man redan plogar. | |
| glömde säga att jag var i stockholm förra veckan med bilen och sladda omkring och det tog i ett par gånger i solna och solna strand där jag var. | |
|
Finns lägre fjädertallrikar som sänker nån centimeter enbart i fram, då får du rätt hållning på bilen utan att den blir alltför låg Länk Har en oanvänd uppsättning till salu för 700:- om du är sugen, dra iväg ett PM isf. |
|
|
Carlee: Tack, har sett tallrikarna och det kan ju vara ett alternativ för knappa 10mm har jag för mig. Måste montera 19" innan jag kan säga vad som behövs. Jag vill själv lägre, problemet är att frugan ska köra bilen och inte uppskattar att "trixa" vid farthinder och tänka på hur låg bilen är hela tiden. Har mkt fartbulor och kanter att ta sig upp/ner från i vårt område men folk kör ju GTR, 996, 997, Z06(sommarn) här så det måste ju gå att ta sig fram tycker jag. Vi kör inte heller mkt nu på vintern utan ett par gånger i veckan vid behov. Resten av tiden står den nytvättad i varmt garage (tvättar högtryckstvätt med varmwax varje/varannan körning). |
|
|
Jag har inget större problem med min sänkning, snön brukar ge med sig, värre är det när man skall parkera fronten mot en kant som är lite högre, har skrapat i den ett par ggr men eftersom det är under spoilern så syns det inte utan att man kryper under bilen. BMW CS #5206 |
|
|
johmei! Jag vet inte vad sänkningssatsen heter, det var min verkstad fixade den. Kör man med 19" är det ett måste att sänka bilen något tycker jag, ser lite konstigt ut annars, i mina ögon. BMW CS #5206 |
|
|
Skrap mot kantsten vid parkeringar kan ju hända redan idag (m-sport)så inget nytt problem. Sänkning med 19" håller jag med om varför frågan är på tapeten i samband med köp av nya hjul till våren. Ingen verkar ju ångra sina sänkfjädrar pga körbarhet så det är väl bara å köra på. HR 50/25 lutar det åt då Eibach är mjukare å lite mindre sänkning vad jag förstått. HR blir också grymt om dämparna går och jag skaffar Gula Koni! Hårt men snabbt! Någon som inte hållet med? |
|
|
Har kört med Eibach Pro-Kit 35/25mm i snart ett år nu och trivs väldigt bra med de fjädrarna. Lagom höjd för att kunna använda bilen året om... Bilen blev 20mm lägre fram och 10mm lägre bak, pga "sportfjädrarna" som är standard på 335or... eller m-chassi heter det efter -07... |
|
| Grymt Sjöbusen, tack och God Jul! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.