AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.043

Iphone 4 med Iphone 3 docka? Hur få ut ljud.

An
2
Ankan111
BMW X1 - 2010
Hej har köpt en BMW x1 2010, togs i trafik 2010-05.

Det finns tydligen inte något stöd för att streama musiken mha bluetoth om jag har förstått de inlägg jag har läst på diverse forum, har ej iDrive. Funkar fin fint o prata i tele över bluetoth.

Jag har en gammal iphone 3 docka orginalmonterad i bilen och undrar om man kan köpa följande sladd för att få ut musik ur den gamla dockan.

Länk

Frågan jag har är vad som blir lättast för att få ut bästa ljudkvalite från min iPhone 4a. Har AUX-uttag och USB uttag också...

Lite luddigt beskrivet kanske men tacksam för svar.

Wi
44
Wintis
M3-2016
Köp en docka på BMW för Iphone 4 så kan du styra den med rattknapparna etc.
An
2
Ankan111
BMW X1 - 2010
Hmm problemet är ju att jag spelar musiken genom spotify. Funkar det att byta genom "ratten" då?
Ka
585
Kaparn
640i GC -12
Om du har iphone 3 docka så borde det fungera även med iphone 4. Vari ligger skillnaden?
Alternativt kan du väl installera ipod interface, det fungerar i var fall mycket bra tillsammans med iphone 4 i min E65 (med idrive då) dessutom laddas batteriet upp genom samma kabel. Spotify har jag ej provat.
Ka
585
Kaparn
640i GC -12
Har nu testat iphone 4 via ipodanslutning i bilen (E65).
Ipoden i telefonen regleras som vanligt via idrive.
Spotify däremot syns inte i idrive i min bil, så måste skötas direkt på telefonen. Spotify tar då över alla låtarna i ipod. Vid telefon samtal via iphonen (även via min ordinarie bluetooth anslutna telefon med snap-in adapter) stängs spotify musiken av och återkommer vid avslutat samtal.
Iphone måste placeras så att den alltid är tillgänglig för att välja musik i spotify och så att den har bra nätkontakt om du spelar streamad musik.
Ljudkvaliten förefaller vara densamma som med vanlig ipod, men vid inkoppling varnas för att enheten (iphone alltså) ej är optimerad för min ipodinterface. De vanliga GSM oljuden knäppningar och gnissel förekommer men det hörs ju ändå alltid om man har en handburen telefon påslagen i bilen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.