|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Visst är motorn det stora problemet i 2.0F. Jag blev dock aldrig riktigt överens med bilen, taskig kvalitetskänsla i inredningen och otroligt obekväma stolar när man åkte långt. Men det gör väl sitt att det var en snikutrustad hyrbil med. | |
|
Obekväma stolar? Jag tycker annars V70 har väldigt bekväma stolar. Att den var snikutrustad har iofs inget med varken stolar eller kvalité att göra. /Bellamy |
|
| Stolarna passade inte mig alls, jag sitter betydligt bättre i mina sportstolar i 320´n. Jag pratar då om lite längre resor. Kortare turer känns dom helt ok i V70´n. | |
|
Jag tycker att V70s stolar känns skönare än BMWs till en början men åker man en långresa fungerar BMWs stolar riktigt bra! Att Volvo börjar dra mer soppa i högre hastighet borde bero på karossformen? |
|
| Volvos nya 1,6L diesel? Det är väl PSA som gör dom? | |
|
Den som sitter i V70 drivE? Hoppas det är en PSA så slipper Volvo skämmas. Riktig dieselkänsla med både vibrationer och tråkigt ljud. Men snål är den! |
|
| Jepp! Och akta, akta för de äldre PSA motorerna som sitter i Volvo. Partikelfiltret ska bytas, tror att det är vid 12000mil till en ruskig kostnad! | |
|
Om jag inte misstar mej så sitter det inga PSA dieslar i V70. Med andra ord behöver inte filtret bytas. /Bellamy |
|
|
1.6-dieseln i samtliga Volvo (och Ford, Mini m.fl.) är PSA:s produkt. Så även 2-litersdieseln som finns till vissa Volvo-modeller. För övrigt är vibrationer i en såpass liten dieselmotor väl mer eller mindre omöjliga att undvika? Och partikelfiltret torde förr eller senare behöva bytas i alla dieslar med partikelfilter? /Masten |
|
Njuren |
Körde enkel resa 60 mil V70 D3 på 0.59 =) |
| Masten, partikelfiltret håller inte i all tid, men borde hålla mer än till 12000 mil, inlagt på Volvos service schema vid det miltalet till en kostnad av 12000:- | |
|
Partikelfiltret i volvos egna dieselfemmor håller dubbelt så länge - minst - så visst går det. Numera kommer dock D2 motorn få ett filter som inte behöver bytas. Gäller årsmodell 2012 och framåt. Stod i en Teknikens Värld artikel, hoppas det stämmer. ------- //Lövet |
|
|
Stockholm-Kalmar på 0,36 L/mil! Nu har jag kört mer stadskörning i Kalmar och på Öland och förbrukningen närmar sig 0,39 L/mil. Men det är gott och slippa tanka så ofta numera :) (V50 drive-e S/S Classic 2012) |
|
|
328 med auto: körde 1500 mil, snittade 0,96 V70 2,5i man: körde 1300 mil, snittade 0,95... 20% stad, 60% motorväg, 20% landsväg... BMWn varierade i förbrukning beroende på körstil en del (0,8-1,2), Volvon var i princip omöjlig att köra under 0,9/milen... Kommer inte bli en V70 igen, trots sköna stolar :-) |
|
| hade en S60 2.4 (170) och körde malmö - Sälen ToR på 0.72 med hela familjen i bilen , bra tycker jag . Körde samma resa med V70II 2.4D i vintras på 0.68 med magnet skidräcke som inte fick gå i mer än 120 Km/h. | |
|
Suck, ja. Tvåkommafemman är ganska törstig. 0,68 med en 2,4D är ganska bra. Hygglig skjuts i den med! /Bellamy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.