|
|
|
|---|---|
|
om kontakten till temp givaren hänger löst och temp mätaren visar -40 grader kan det vara orsak till att ac intte fungerar (tänkte bara att om det fins nån givare som luktar och smakar att vid -40 behövs ingen ac) var ligger hanen till denna kontakt kabeln hänger höger fram fins det någon som vet något om detta alla tips välkomna | |
rsarits |
Du behöver lossa nedre främre innerskärmen på höger fram. Det är inte svårt. På ovansidan av denna finns ett fäste för tempgivaren, kabeln ligger också där. Det är helt riktigt som du tror: Om det är för kallt ute tycker bilen att det inte behövs någon AC. -40 i displayen betyder att det är kabelbrott till givaren Micke |
|
tack Micke för tipset ska åtgärda felet direckt. måste jag nolla något efter reparationen? eller? |
|
|
har letat efter han kontakten till temp givaren enligt tips höger fram inne skärm främre hittar intte kabeln.den som hänger löst kommer från motor rummet under luft suget ner till under plattan höger fram och det är en hon kontakt..... det fattas en bit av underreds plasten höger fram hörn kan det vara där denna givare sitter kan någon ha bilder på denna del och ritning var den sitter MVH.KAI ROOS |
|
| Hållaren sitter i din trasiga plastbit, så det är bara att inhandla givare och en ny bit innerskärm | |
rsarits |
Det är som Peach skriver. Givaren vet jag inte vad den kostar, innerskärmen gick lös på 160:- i vintras när jag bytte min. Micke |
| Den är lite dum den där plastflärpen som sticker ner. Det första som tar i en snösträng el. liknande. | |
| Det ska man ju göra i.o.f.s. men en liten snösträng ska en bil tåla. Tänk när man åkte W123. Det var ju som en stålbåt. Det enda man brukade se på dom var att den lilla skruvade mittremsan på frontplåten kunde vara lite intryckt för som inte bromsade när dom parkerade mot en snövall ;) | |
|
Nu har jag fåt tempgivaren och skärm biten satte dit alt och temppen visade fortfarande -40 efter att ha kört 10km visa temppen -38,5 har jag fortfarande fel på den eller vad måste göras kollade igenom kabel glap och kontakten alt ok ..... e det någon som vet felet eller vad som ska göras mvh Kai |
|
rsarits |
Det kan ta tid innan den är uppe på "normaltemp" På E34an jag hade innan så tog det ett tag i alla fall, bilen verkar inte tro att tempen plötsligt ändras 50 grader Kör ett tag till |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.