|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder: Någon som har erfarenhet av antingen dagligt användande av bil med någon av dessa lacker? Eller varit i kontakt med dessa i större utsträckning än bara ex vis sett IRL i ett showroom hos BMW? (som jag) Det jag undrar är i sådana fall hur man håller dessa i skick med tanke på svenskt klimat, insekter och fågelträck osv? Jag hade förut Carbonsvart met och det är en underbar färg att titta på men svårare att hålla pedantisk. | |
|
Verkar inte vara helt lättskött * Polera eller vaxa aldrig lacken som då kan bli blank. * Om bilen körs i en automattvätt måste ägaren välja en tvätt som inte applicerar vax. * Bilen ska spolas av med en högtryckstvätt innan för att undvika repor från sand, damm eller mikropartiklar. * Avlägsna insekter, fågelbajs, kåda, bensin- och oljefläckar omedelbart med en mjuk svamp. * Undvik att gnugga hårt vid tvätt. * Lackskador får endast åtgärdas av utbildad BMW-personal. Länk ------- //Lövet |
|
|
Jag har ingen personlig men läser Evo och där har de haft en M3 Frozen Grey som long term test, och den verkar ha klarat sig bra. Det finns för övrigt produkter som gör att man faktiskt kan polera / vaxa bilen om man vill. Det som väl är intressant är hur färgen klarar en riktig svensk vinter med salt, snö och hård användning av avfettning. Kör man bara under sommaren lär det inte vara några problem. En riktigt häftig färg, och det går verkligen inte att jämföra med en wrap. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.