|
|
|
|---|---|
|
Hej, är det någon som vet om man klarar att montera en dragkrok själv på en X3 2011 om man köper de satser som säljs på Ebay t ex. Någon som vet om elen är framdragen? Fick ett pris av BMW för eftermontering på 16 000 kr vilket jag tyckte var lite väl dyrt. Mvh Kalle | |
|
Det är enbart hos BMW du får den infällbara dragkroken, som enligt mig är guldvärd. Aldrig något krångel med att få loss den avtagbara kroken alternativt få dit den. Det är bara att trycka på en knapp i bagaget så åker dragkroken fram av sig själv och tillbaka in under stötfångaren vid infällning. Elkontakten sitter monterad på kroken så den följer också med ut och in vilket gör det väldigt enkelt att ansluta släpets stickkontakt. Det ingår även en del annat som inte fås med eftermarknadssatser. Indikering i I-Driven om någon lampa är trasig på släpet. Gissningsvis uppdateras även DSC och får trailer stabiliserings kontroll ( Länk ). Nej elen är inte framdragen. Du måste dra fram kablage till fotutrymmesmodulen som sköter all belysning på bilen. Denna sitter längst fram i kupén någonstans under instrumentbrädan kring pedalerna. |
|
|
Har själv haft det tveksamma nöjet att ta in en prisuppgift på eftermontering av dragkrok hos BMW och det landade på ungefär 20 000 kr. Då pratar vi om en elektriskt infällbar dragkrok. På eftermarknad finns det dock fast, avtagbar och nu också manuellt insvängbar vilket jag själv valde. Landade på ungefär halva priset monterat och klart av Leif Persson på Dragkulan som kom hem och monterade i mitt garage på en lördag (!). |
|
| Tack, jag tror det får bli Dragkulan för min del också, fick ett pris på ca 8 000 kr där för avtagbar krok. | |
| Här har du nått Karl -> Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.