|
|
|
|---|---|
|
Hejsan Jag har ett konstigt problem på min 328 E36-95 Den rycker som fan om jag gasar lite mer mellan 0-2000 varv sen upphör problemet helt på högre varv. Tomgången är helt perfekt. gasar jag lite eller fis kör på låga varv så går den också helt ok vilket är märkligt. Jag har nyligen bytt samtliga tändstift, samtliga tändspolar. LMM samt att den är nyservad. Bilen har fungerat kanon under ca 50 mil med de nya tändspolarna, tändstiften och luftmassemätaren men så idag över en natt går bilen skit på låga varv. Någon som har några förslag? | |
|
Jag har exakt samma problem men på 2000-3000 varv beroende på växel. Och jag har själv byt: tändstift, tändspolar, spridare, LMM och luftfilter. Tidigare ägare har byt vevaxelgivare och kamaxels positions givare. Jag misstänker att det är tändningen som stular på båda våra bilar. För en tidigare ägare hade samma problem med på lägre varv än vad jag har. Jag ska snart lämna in bilen på felsökning om jag inte får tag på en annan databox som jag kan testköra bilen med. För av det jag läst och fått höra av diverse är att med tanke på allt som jag bytt nu kan det mycket väl vara att tändningen börjat strula nån gång och det blir värre med tiden eller så har helt enkelt databoxen börjat strula (jag gissar på misslyckat hemma chipnings försök). Hör av mig till dig när jag har testa mer grejer på min bil. Mvh Adam Pain is Temporary, Glory lasts forever! |
|
| Jag håller tummarna att du hittar felet.. Men är ju ganska osugen på att slita upp alla tändspolarna igen. Jag tycker också att det känns som tändningsrelaterat men kan inte riktigt peka på exakt vad, kanske tändkabelsatsen till spolarna? Jag hoppas inte det är databoxen som är felet på någon av våra bilar.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.