AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
787

för varm e36 problem

ad
62
adrenaline11
e36 323i -96
Hej!

Vill börja med att jag fyllde på kylarvätska igår morse. Körde hela dagen utan att något var fel. Sen på kvällen när jag skulle hem så blev bilen plötsligt jättevarm när jag stod still på tomgången, och det kom kylarvätska ur expansionskärlet, tänkte att jag hade väl fyllt i för mycket vätska. Kan tillägga att det pyste ur lite ur locket (som att jag inte skruvat dit det till 100%.) Det var kylarvätska i, men helt plötsligt sögs det ut, och efter en stund kom det tillbaka lite.. Bubblade en del.
Körde hem bilen, och luftade den, och fyllde på kylarvätska och stängde igen locket hårt. Nu kokar den inte eller något som förut, utan den blir bara varm (fortsätter stiga efter normal temp.)

E36 323

Vad kan det vara för fel? Några förslag?
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
Termostaten+huset.
Eller kylarlocket.
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
varm när man står stilla=trasig viscokoppling i fläkten.
ad
62
adrenaline11
e36 323i -96
Okej, ska börja att byta kylarlock, termostat + hus som du sa dicka.
Isåkare: Den blir inte bara varm när man står still utan även när man åker. Det verkar försvinna vatten ur kylaren när man står still, men fyller jag på till cold och startar bilen och kör så svämmar den snabbt över (blir fullt i behållaren.) Har heller ingen vit rök eller vatten i oljan, så förmodligen har inte topplocket gett sig.. Vattenpumpen ska nyligen vara bytt enligt förra ägaren så jag tror inte det är den, men man kan ju alltid ta en titt på den.
ad
62
adrenaline11
e36 323i -96
Det var kylarlocket som inte satt tillräckligt hårt, hade nog hamnat nått skräp mellan gängorna för den gick inte längst ned!! Packningarna var iaf OK, men nu funkar det :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.