|
|
|
|---|---|
|
Hej, någon som har koll på biltemas bromsskivor för e39, vad är det för skillnad på touringskivan o sedanskivan? Är det mer än ventilerad o oventilerad? Har någon svag minnesbild av att jag monterat av oventilerade skivor på min touring? Touringskivan var slut på Biltema i Göteborg + att backarna inte ens hade en hyllplats? Påväg ut ur sortimentet? Länk Länk | |
| kolla på realoem.com om det skiljer på touring och sedan skivor. Varför skulle det göra det igentligen? | |
|
E39 sedan kom som -96 års modell, den hade då oventilerade skivor och hade egen modell av skivor och bromsok, iaf upp till 528. Årsmodell -97, då Touring kom som ny modell, fick alla e39 ventilerade skivor och nya bromsok. Nå'n som vet mer? If it works, don't fix it. |
|
|
E39 har alltid haft ventilerade skivor fram och oventilerade bak. Finns ingen direkt anledning att ha ventilerade skivor bak. Det skiljer i diameter på olika motoralternativ. 530 har t.es. större bromsskivor än 520 och 525. |
|
| Från 2000 är det även ventilerade bak på alla e39. | |
| Jag tycker mina skivor bak blir rejält varma precis som frambromsarna så någon nytta kan ventilationen säkert ha. Bakbromsarna har ju heller ingen ventilationskanal. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.