|
|
|
|---|---|
|
Undrar vad ni tror slutpriset blir för en E32a i buskigt bruksskick (dock ej sämre än nån annan långmilad bruksvagn vill jag tro): 37000 mil -92 Totalrenoverad motor för 12000 mil sen (kvitton på 32tkr) Automatlåda utbytt för 11 lakan 2010 (beg som gått 19k nu) M-chassi 15" alu, ej vdäck Svart skinn (hål i förarstolen) Defekt klimat Rost i bakskärmar, baklucka och förardörr, resten av lacken är dålig Sprucken framruta Dragkrok (3 år gammal) Besiktigad 10 mån i dagsläget (ska dock ej säljas förrän till hösten) Skatten betald till sommaren 2012 Får man 7-8tkr för ett sådant monster tro? Eller är den inte säljbar alls? Får slå den i delar annars. Motorn måste väl vara värd ett par tusingar iaf. Internationellt E34 M5 register Länk | |
|
Spännande fråga ;) Jo...JAG skullle iofs inte ge så många kronor för en dylik, men prova sätt ut den för det du skrev. Men åtminstone 5 papp brukar ju "alla" bilar minst vara värda som är besiktigade o klara ett tag till s.a.s.. Visserligen saknades vinterhjul, vilket i denna prisklass kanske inte är "så bra" för värdet. Mvh Janne. |
|
|
Tack för svaret! Ja, 5000 måste väl ändå vara möjligt om den är godkänd över vintern. Mindre än det går inte. Då får man ställa av den, plocka ur motor, låda och skinn och ge resten till skroten. Å andra sidan är väl som sagt avsaknaden av vinterhjul nåt som drar ner, men vinterhjulen var fina 17" originalfälgar med nya dubbdäck och troligtvis värda lika mycket som hela bilen :) Tänkte behålla dem till nästa bruksbil. Jag ska försöka hitta den här tråden när vintern kommer, så kan jag uppdatera vad den gick för, om den nu går att bli av med hel. Internationellt E34 M5 register Länk |
|
|
7-8 tusen är ingenting för en hyfsat fungerande 735:a...egentligen. Problemet är bara att orka vänta på att en seriös köpare dyker upp. Men 5 tusen är nästan så lågt så att man skäms att skriva det ;) Vad får man annars för rejäl besiktigad BMW för 5 papp ?..möjligen en kamaxelskramlande 518! Visst, det är ju inget "skogshemman" man förlorar på att sälja den för 5000 isf 7-8000. Tyvärr finns det ett visst motstånd mot gamla "halvslitna" sjuor, och det verkar som att man får mer för E34 liken därute. (Spånar bara lite alldeles på egen hand utan att veta hur affärerna går "out there" till 100% ) :) Mvh Janne. |
|
|
Kan uppdatera nu och säga att i höstas så blev man av med bilen. Den blev påkörd och befanns bäst att köra direkt till skroten. Det vållande fordonets försäkring ersatte bilen med 11000 kr. Ibland har man tur haha. M5 E39 i Sverige Länk |
|
|
11000kr är ju hyfsat.. Tja, min rullar dagligen och visst finns planer att sälja, men jag vet inte riktigt vad jag vill ha efter denna 7:a.. Bilen går bra och mekaniskt inga större defekter mig veterligt, dock är det så att rosten finns på karosseriet(dock bra under enl. SBP). Mvh Janne. |
|
|
Vad har din gått då? Denna hade precis slagit över till 42000 när det var "över". Den förra 735:an gick 58000 stenhårda bruksmil innan rosten tog den. Motorn från den satt i 42000-milaren då en ventil gick av vid 23500 och skrotade den ursprungliga motorn. Så en i princip orörd bottendel (vevlager bytt vid 58k) som rullat totalt 76500 satt i denna 91:a. De håller bra :) Tror säkert man kör 100000 med en sådan om man pillar lite med toppen vid behov (den var inne på 3:e kamaxeln vid 76k). Problemet är att rosten hinner ta dom långt före. Känns liksom inte värt att byta plåt och hellacka när "ingen" vill betala nåt för dom sen. Jag tror jag fått max 5k för bilen på tex Blocket. M5 E39 i Sverige Länk |
|
|
Min har rullat ca 38300mil...så visst finns det mil kvar i maskineriet när man servar vagnen.. Rosten är det som helt säkert till slut "dödar" bilen... Men visst, bilens vara eller icke vara har ju såklart med ägarens intresse att göra. Oavsett vad som evtl skulle gå sönder/rosta så går ju allt att fixa...OM man vill. Men ännu så länge så tycker jag att t.ex tillförlitligheten är fenomenal på min gamla vagn. Inte ohemult med kostnader...förutom att bränsleförbrukningen inte kan anses vara ett säljargument idag ;) Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.