AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
591

tds som dör vid 4000 på 5an

wolf
monterade kcr chip idag och blev skit nöjd men fick ett litet följd problem nämligen att om jag pressar på 5an så dör bilen till vid ca 4000 varv och ekonomi mätaren går ner en bit så släpper jag gasen och gasar igen så kan den passera 4000 och funka men gör likadant nästa gång igen så dör den av nån som har haft samma problem och kommit på lösnigen?
ro
559
ronte
116d -16
328i cab -98
Hej, har inte haft exakt likadant problem, men liknande nämligen att den började hacka vid högre varv och tung belastning (vilket 4000 varv på 5:an är...). Detta berodde på att jag hade skit i bottenfiltret i tanken. Lyft upp förpumpen och kolla filtret samt även i botten på tanken, pumpen ligger i en "kopp" där det kan samlas skit som sugs upp.

Du byter väl dieselfilter med jämna mellanrum... är det tilltäppt får du samma problem.

I övrigt kan jag nämna att mitt KCR chip funkar utmärkt, bra drag och förbrukning mellan 0,61 och 0,69 så även jag är helnöjd.

Always Diesel
ro
559
ronte
116d -16
328i cab -98
Föresten, kom på en sak. Dör motorn (tappar kraft men stängs inte av) och en lampa tänds? Så hände på min, väntade jag en stund så fungerade det igen. Det var insprutningssystemet som slog över på "nödsystem", men detta berodde på samma sak som jag angett ovan, nämligen att den inte fick tillräckligt med bränsle.

Always Diesel
wolf
Hej
Jag har just tagit upp silen och den var rejält skitigt
har även bytt filter så nu ska ja snart prova bara bilen blir kall så pumpen i tanken startar hur gör din pump går den bara när bilen är så kall att den glöggar det gör min och jag tycker det verkar lite konstigt.
wolf
oj såg att det var du som svarade på den frågan förut så glöm den jag har provat att tvångsköra pumpen men får den inte att gå
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.