|
|
|
|---|---|
|
Har ni nåt tips på bra bättringsfärg på sprayburk? Jag köpte en Multona på Mekonomen men kulören stämde inte alls bra. BMW har ju självklart en egen men den är väldigt dyr och återförsäljarnas öppettider är minst sagt begränsade. Är det värt pengarna och besväret att köpa den eller finns det någon annan som är bättre? Min bil är arktissilver. | |
|
Du kan ju alltid åka till någon färghandlare, och be dem fylla en sprayburk med riktig billack och sedan en 2-komponents klarlack till det. Bättre än så går det nog inte att få utan att lacka med "riktiga" grejer. Men det är klart de kostar ju mera men kan lova att resultatet blir så otroligt mkt bättre än det som går att köpa på mekonomen osv. Lackade själv några små skador med billig sprayfärg typ multona förra året, blev sjukt missnöjd då klarlacken helt enkelt var för dålig och tappade glans vädigt snabbt. Så nu har jag gjort om det med "riktig" färg istället och det blev otroligt mycket bättre. |
|
|
Bmws sprayfärg är enligt mig för "tunn" täcker dåligt I Uppsala finns nåt som heter upplands bilfärg, där fixar dom med bra kvalitet och bra bemötande. Länk |
|
| Finns det något ställe söder om stockholm som kan fylla upp lack på sprayburk? Hörde något om nått i huddinge? | |
|
Tycker att biltemas bilfärger är kanon,tyvär har min delphingrå utgått nu. Stor burk för ca 70kr Mvh Jonas B |
|
|
Man måste ju även tänka på att kulören i burkarna är den nyans som lacken har i nyskick. På ett antal år gammal lack kan det ju då bli lite skiftningar. Men visst kanske inte alla olika märken på lack håller exakt rätt nyans. Bästa är som sagt att åka till en lackfirma eller motsvarande som har tillgång till att "skjuta" på lacken och få fram exakt rätt nyans. Visst kan det kosta en slant extra, men ska man lacka någon del som syns väldigt väl kanske det kan vara värt. |
|
|
Jag köpte lackstift på BMW-original som inte alls stämmer med min bil, vilket biltemas färg gjorde till fullo. Har hört att just Delphingrå hos BMW i övriga sverige inte stämmer värst bra heller. Lite tråkigt kan man tycka. Mvh Jonas B. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.