|
|
|
|---|---|
|
Undrar som rubriken lyder vad riskerna är med att använda databoxen från en 525i -92 i en 325i -92, om det ens passar. Har nämligen en chipad box från en 525a liggandes. Eller om det finns någon som äger en 325 E36a i Stockholms området som är villig att låta mig testa att köra min bil med den boxen i 5 minuter för att se om mitt problem med att bilen hugger mellan 2000-3000 varv beroende på växel försvinner. För jag misstänker starkt att den är databoxen eller tändningen som stular då jag bytt: Tändstift, tändspolar, spridare, LMM, testat nytt luftfilter både orginal och öppet och tidigare ägare har bytt vevaxel givare samt kamaxels posistions givare. Har talat med 2 tidigare ägare och dom har båda haft samma problem, dock har det blivit värre med tiden. Killen som hade bilen innan han jag köpte den av sa att bilen högg ibland på ca 1800 varv. Så jag misstänker att det är databoxen eller tändingen, visserligen känns tändningen mer trovärdigt då det blivit värre med tiden. Men databoxen är ju enklare att testa om det funkar med 525 boxen. //Adam Pain is Temporary, Glory lasts forever! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.