|
|
|
|---|---|
| Vad finns det för kul sugtrim till denna motorn? har funderat på att slänga på ett m50b25 insug,andra kammar och fixa i ordning toppen samt m3 grenrör.vad tror ni om de? | |
| Inte så mycket att fundera på. Do it! :) | |
| okey..kan man mappa om orginalsprutet? | |
| Yes det går ! | |
| kanon..antar att det blir behövligt när man byter så mycket? vet ni nått om m50 insug på m52 om det blir mer vrid på toppen att man tappar bottenvridet även om man mappar om? | |
|
Ja, kortare runners flyttar upp effekten i registret. Blir säkert lite bättre i botten efter mappning, men knappast som det var innan. (Spekulation) Men S50 röret jobbar också bäst på höga varv och det ju även där vassare kammar arbetar. Kör S50 spjäll också så får du bra klipp i maskinen. Jag har adapter för detta om det skulle vara intressant. --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
Toppen behöver du förresten inte kosta på, den är mycket bra från fabrik. Finns säkerligen en hel del att hämta med mappning, men min gissning är att den skulle fungera rätt ok även med standard mapp. Brukar vara rätt kostsamt att få originalsprutet mappat. Personligen skulle jag nog köra orört standard eller eftermarknadssprut. --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.