|
|
|
|---|---|
|
Har en 320 touring -00 och den har ingen viskofläkt. Är det så på dessa eller är den bortplockad av nån tidigare ägare? Tveksamt men man vet ju aldrig. ///BMW - Was sonst! | |
|
Viskofläkt - bara i kombination med automat, se: Länk Länk mvh/ Anders |
|
| Jag har viskofläkt på min E46 à och den är manuell | |
|
Viscons vara eller inte vara är nog inte skrivet i sten. :-) Enligt RealOEM har "hot climate version" bilar visco oavsett manuell/automat. Mao skulle t.ex. importbilar kunna vara utrustade med visco trots manuell låda. mvh/ Anders |
|
| Ska ha viskofläkt oavsett om det är manuell lr automat (Om det är en bensinare vs) | |
| Jag har elfläkt på min e46. Manuell. Kan det vara så att 01 och nyare med m54 har viscofläkt på automatare och ev. Hot climate versionen? | |
|
Elfläkt på min 99:a med manuell låda och klima-anläggning. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Jo elfläkt framför ac-kondensorn men viskofläkt ska ni oxå ha, ni har väll M52 motorer? Bild:Länk | |
| Hmm, har jag elfläkt framför kylarpaketet? Tror inte det men kan ha fel. Men en stor elfläkt istället för viscofläkt mellan kylare och motor. Har m54b25. | |
|
Nej, bara en elfläkt bakom kylaren och ingen viskofläkt. Bilen har M52TU och jag har 100% koll på bilens historik, då jag köpte den ny! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Verkar som man tog lite det som låg framme i bayern då! ;-) Skönt att slippa viskofläkten iallafall! |
|
|
Ja på manuella kompakter sitter ingen visko (bara på automater vad jag vet??) Jaha så det finns M52 med enbart elfläkt, aldrig sett men man lär sig något varje dag! :) BMW - Freude am fahren |
|
|
Det verkar fungera finfint utan viskon i alla fall. Jag har kört snart två år sedan jag startade tråden och inga temperaturrelaterade problem har dykt upp. Nålen ligger stadigt på normal temp. :-) Jag är mycket tveksam till att nåt alls är ändrat av tidigare ägare på min bil också. Har förresten en M52TUB20. Kanske det skiljer mellan M52, M52TU och M54? ///BMW - Was sonst! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.