|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| ja fan blir det ett köp så ska han ner minst 10k till så blir jag "kanske nöjd:P | |
| Utan att ha kört my12 525d hade jag gått på 520d istället. Upllevelsen av bilarna blir förnodlige identisk. Jag tror de flesta kommer välja mellan 520d eller 530d. | |
|
vad anser ni om att lägga in ett chip i en 520D lr 525D? Bra/dåligt? för tidigt kanske?Gäller garantin osv |
|
|
Garantin upphör ju att gälla. Så om det är bra eller dåligt beror ju på om du tycker fördelarna överväger risken... __________ Mvh Grelle |
|
|
Jag skulle personligen aldrig chippa en bil med nybilsgaranti, men som Grelle säger det är ju något som man avgör själv risk/reward.... /Anders |
|
|
Men efter nybilsgarantin har man någon garanti då? Förutom motor upp till 10,000mil |
|
| Om en orörd motor som gått 10.500 mil rasar så kan det säkert tas på en Goodwill garanti. Framkommer det att den då är meckad med, dvs chipning etc så utgår och hoppas jag att man inte ger någon goodwill. | |
|
Ok då förstår jag,då ska jag strunta i att chippa! Har det kommit kopia fälgar till f10 modellen än? |
|
|
Normalt gäller väl ändå motorskadeförsäkringen bilar upp till 10000 Mil? /Anders |
|
|
Eftersom jag själv just beställt en F11 och också valde mellan motor och utrustning så tänkte jag ge trådskaparen min tankar kring det. M-sport ser snyggt ut, men man sitter i bilen när man använder den, så vad är egentligen roligast, att titta på bilen eller att köra den... ;) MEN så roligt är det inte heller att ha lite extra motor. Så jag tog en 520D och la pengarna på främst INVÄNDIG utrustning som komfortstolar, hifi-paket, osv... |
|
|
Efter att ha tänkt nu i några dagar på vad man ska välja, så Ska jag göra samma sak som du satsa på invändig utr. |
|
| och det blir en 520DA=) | |
|
Bra prioritering Stanic! Skippa M-paketet och lägg pengarna på nyttig utrustning... /J.I. |
|
|
Ja, jag instämmer - til syvende og sidst köper man ofta bilen för att skämma bort sig själv, och då blir invändig utrustning mer betydelsefullt än utvändig. Dessutom så tycker jag fortfarande inte att M-paketet ger det lyftet på bilen som det gjorde på E61:an. F11:an är snygg som den är - behöver bara lite större fälgar. Dessutom är komfortstolar enligt min mening detsamma som bättre arbetsmiljö, och skall inte ses som lyx! ;o) ---- BMW CS #6212 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.