|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej, Funderar på att beställa en helt ny F10 2012, Förslag 1 520DA M-sport osv Förslag 2 525DA utan M-sport Har provkört 520DA 520D 523I o 525DA Körde 525an senast idag vilket drag bästa bilen ja kört av dom ja nämde vilket modell tycker ni man ska satsa på av dom 2 alt ja har där upp, | |
|
Hej. Jag tycker du besvarade frågan bra själv! "Bästa bilen ja kört" Motor före lull-lull! (Framförallt före lull-lull som bara dina medtrafikanter får njuta av, d.v.s utsikten av m-sport) /G |
|
|
hehhe ja det har du kanske rätt i, Men tänkte på 520DA o 525DA då det inte är så "stor" skillnad på dem, sen kommer 525an bli en 4cyl motor sa försäljaren, |
|
|
Det stämmer att 525d -12 kommer med en fyrcylindrig motor, så du har alltså provkört den sexcylindriga 525d? Du vill inte invänta den riktiga -12 och prova den? För motorn du provkört nu är ju inte den du kommer köpa, om du ska ha en -12. __________ Mvh Grelle |
|
|
tycker precis som Grelle skriver att du skall avvakta med att köpa en -12 av 525d då den kommer fyrcylindrig istället för sexcylindrig och hittills så har det iaf varit stor skillnad mellan fyr- och sexcylindriga dieslar. Varför köper du isåfall inte en lagerbil -11 av den bil du gillar? Personligen tror jag 525d kommer tappa försäljning till 520d och 530d från årsmodell -12. Antingen går man på det billigare fyrcylindriga alternativet eller också vill man ha en sexa och då blir det 530d isåfall. /Anders |
|
|
japp det var den 6cyl ja körde idag, nee det har du rätt i men bilen ja tänkte beställa blir i dec mån så jag hinner väl provköra den nya o måste snarare göra det, undrar om det kommer gå bättre tror nI? |
|
|
Vill ha en helt ny bil som ja har kört ut från hallen=) o är tillverkad 2012-01 det är väl den enda anledningen. |
|
| vad ligger 530D på? 420,000kr? | |
|
Ska du vänta så länge så är det ju inga problem. Då hinner du ju prova den nya 525d och då finns även 520d EDE som alternativ. Sen är det väl upp till dig vad du värderar högst. För egen del ligger 520d bättre till mot en fyrcylindrig 525d än som det är nu när man får två cylindrar till. Det är ju ändå en viss prisskillnad. __________ Mvh Grelle |
|
|
530d kostar 439 kakor... __________ Mvh Grelle |
|
| skiljer ca 50,000kr på dem. | |
| så pass, med den utr jag vill ja så hamnar jag på ca 540,000kr det är för mycket vill ej överstiga 500,000kr | |
|
Förstår att det drar iväg. Svår fråga detta, det vore ju bra för dig om du inte gillar nya 525d lika mkt som den nuvarande. Då är det ju bara att slå till på en 520dM. Men tycker du nya 525d är lika trevlig som "gamla" så får du några härliga sömnlösa nätter till att fundera vad som är det rätta valet... =) __________ Mvh Grelle |
|
|
Ska du köpa en 525d så köp en -11.. Vem väljer frivilligt 4a framför 6a? Inte jag i varje fall. Min personliga åsikt är att 4 cyl i en premiumbil av typen F10/F11 är ungefär som om man lagar till en fin oxfilé, lite go nypotatis.. och så Eldorado ketchup på hela kalaset. Därmed inte sagt att jag inte hade velat ha en snål 520EDE att spara droppar med. Men komigen, vi talar om den ungefärliga halvmiljonen här, vem bryr sig om 1dl/milen? |
|
|
fick detta förslag av säljaren bmw 520DA M-sport aut osv totalt pris 483,000kr med rabatt o mina 2st bilar i inbyte hamna vi på 460,000kr |
|
| är oxå myclet för 6-cyl motorer, ja trodde ju dom skulle ha kvar den men det visade sig att dom kommer lägga in en 4a, direkt där kändes det lite mesigt tyckte ja | |
|
med "frivillgt" menar jag när 6 cyl kostar lika mycket som 525d 4cyl kommer att göra. Jag "dissar" absolut inte 520d, det är en mycket fin bil som jag gärna hade ägt, men när man nu 2011 kan få 6 cyl för en relativt liten merkostnad hade det ändå varit mitt val. |
|
| ps. om du får 23k för bägge dina bilar i inbyte hade jag nog skippat det och kört blocket istället.. | |
| nänä jag håller med dig, | |
| hahah nää fan får 185,000kr för bilarna plus 23.000kr i "rabatt" så totalt 208,000 kan man säga | |
|
ok då förstår jag ;) hade nog velat ha minst 6k till i rabatt vid privatköp, men det är jag det. du har fått ca 6% på allt utom paketen (antar att specen innefattar comfortpaket) stå på dig :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.