|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har upptäckt att spolarvätskan försvinner på ett par veckor. Sökte i forumet och insåg att det tydligen är ganska vanligt att lyktspolningen är orsak till detta. För en tid sedan hade jag bilen på verkstad och kofångaren demonterades efter att jag haft närkontakt med en hare. Nu undrar jag om det kan finnas något samband med detta? Är det snabbkopplingar bakom lyktspolarna och finns det i så fall någon möjlighet att misslyckas med att montera dessa? /Ronny | |
| För att undvika att lyktorna spolas, släpp spaken väldigt snabbt då spolar det bara på rutan. | |
|
Jo, det vet jag. Vattnet försvinner utan att jag använder spolningen till vare sig ruta eller lyktorna. Det framgick kanske inte i mitt inlägg. /Ronny |
|
|
Hej Öppna huven o kolla så alla slangar sitter som de ska göra. Spola lite, ser du om det rinner frän ngn skarv. Hade samma problem som dig på tidigare bil. Lycka till |
|
|
Har du pöl under bilen under natten så kan du ju kanske se centrum av pölen och läcksöka där ovanför. Prova att spola precis före du parkerar. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
Med största sannolikhet så är det spolarmunstycket/teleskopmunstycket som har spruckit, tyvärr är det bara till att byta!! En länk till OEM: Länk Dålig kvalitet på dessa enkla plastdetaljer i kombination med högt spolartryck gör att dessa spricker med tiden och börjar läcka! Båda mina har spruckit, så jag har bytt dom på verkstad där man gör bytet genom motorhuven inte med att plocka ner spoilern och göra bytet underifrån! Justa verkstäder gör bytet enkelt mindre än 10min för byte andra kommer säga att dom måste hissa upp bilen, skruva av spoilerfronten och göra bytet den vägen mycket dyrare så! Läs mer länken här:Länk |
|
|
Tackar för tipsen. Jag får väl kavla upp ärmarna och underöka saken. Teleskopmunstyckena är ju klart misstänkta. /Ronny |
|
| Har samma problem med min E91:a. Munstycket på förarsidan ska bytas snart. Man måste ta bort hjulet och innerskärmen för att komma åt den. Att kofångaren måste bort känns inte så trovärdigt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.