|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag äger som rubriken avslöjar en bmw 540 e34 av års modell 93. En importerad sådan. Mitt problem är som följer: Bilen hickade till en gång och tvärdog en dag. Därefter startade den några gånger men bara korta stunder c:a 30 sek. Jag har kommit fram till att bränslpumpen inte går och att det inte finns ström på säkring 23 dvs säkringen till bränslepumpen. När jag lägger plus direkt på säkringen så startar pumpen och det kommer bensin ur röret som leder in bensinen i motorutrymmet. Dock startar inte bilen. Min tanke var att det är ett relä till bensinpumpen som är trasigt. Men var hittar jag det? Kan säga att jag har testat alla relän som jag kan hitta både i dom två boxarna på förarsidan och den på passagerarsidan. Alla "klickar" så det som skulle kunna vara fel är om det är kontakten det är fel på. Men ändå så tycker jag att bilen då borde starta om man får fram bensin till motorn. Så då gissade jag på styrboxen till insprutningen, åkte och köpte en sådan men icke! Det går i alla fall inte att starta bilen och någon bensin kommer det inte fram. Dock har jag hört att det inte går att byta styrbox om man har en equaliser dvs en startspärr, vilket jag har, men om jag inte minns helt fel så var det ägaren innan mig som satte dit den eftersom att larmet inte fungerade, han ville alltså ha den som en extra säkerhet. Någon som vet hur det här hänger ihop, dvs startspärr och bränslesystem? Har läst lite på internet och kommit fram till att det kan vara vevxelsensorn. Är det ett vanligt fel och var hittar man den samt hur kontrollerar man den? Vad jag har förstått så går det att kontrollera felkoder men det blir antagligen dyrt på bmw verkstad? Om det är någon som har utrustning för det och bor i närheten av norrköping med omnejd så får den gärna höra av sig om det går att diagnostisera den vägen. Givetvis mot ersättning till den som har möjlighet att hjälpa till. Hoppas att någon här kan hjälpa mig med mitt problem, börjar bli lite less på att inte kunna åka runt i min underbara bmw. Tack på förhand MVH Simon | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.