|
|
|
|---|---|
| Erfarenheter? Ngn som vet om de är seriösa? | |
|
Skälet till att jag undrar är att jag är lite nyfiken på bilen nedan: Länk Tycks vara nyimporterad och således svårt att hitta information om. Således är ju info om säljaren så att säga A och O. Någon som vet om Ecobil är samma firma som Ecomotor? De sistnämnda har vad jag förstår ett något skamfilat rykte här på forumet. |
|
|
Generellt kan man säga att nyimporterade bilar hos firmor ska kollas riktigt noggrant innan köp. Be om att få se serviceboken, skriv upp numret och ring till verkstan i utlandet. Du kan också be firman att skaffa ett utdrag från BMW om miltalet vid eventuella garantireparationer. Mvh |
|
|
Varför? Du får en svensksåld lätt för de pengarna. Länk ------- //Lövet |
|
|
>>Falsterbo Så du menar du att alla som bor i Örebrotrakten automatiskt är misstänkta som bedragare?! Tänk hemska tanke om biljsäljaren också är av utländsk härkomst!!.... Lägg ner, för fan! ALLA objekt, oavsett om du köper på firma eller privat, skall kontrolleras av köparen. Det gäller bilen i första hand funktioner, dokumentation & skick. Den länkade bilen har jag för övrigt ingen åsikt om. Mvh Marin |
|
|
Du kan knappast förneka att erfarenheten pekar ut vissa typer av handlare och regioner som riskgrupper. ------- //Lövet |
|
| Är tyvärr tvungen att hålla med "Falsterbo", det har varit väldigt många skumma handlare i det området så det vore dumt/naivt/korkat att inte lära av tidigare erfarenheter. | |
|
Jag säger inte att man ska lita blint på en bilsäljare, men man ska inte kategoriskt avfärda alla bilhandlare i Örebrotrakten. "Lita på människor, men lås alltid din bil" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.