|
|
|
|---|---|
|
Hej! Lämnade in bilen på Förenade bil i Malmö pga av att det läckte in vatten i bilen. Betalade 3500 kr för att fixa vänster bakdörr. Efter att bilen varit inlämnad 4 ggr så har dom nu förhoppningsvis fixat felet. Problemet är att när jag hämtade bilen förra veckan så saknas klarlacken på en yta så stor som en handflata på vänster sida av bilen. Förmodligen har lacken spolats bort när dom högtrycksspolat bilen, surt. På firman hävdar dom att bilen skall klara spolningen och att den inte gjorde det är inte deras ansvar. Tips? Kommentarer? Skall jag dra i det eller bara acceptera? Mvh | |
|
Varför spolade de bilen över huvud taget? /Alexander Alexander |
|
|
Tror att dom försökte säkerställa att den höll tätt. Förstår dock inte hur dom lyckats spola bort lacken. |
|
|
Om lacken är i normalt skick så tål den högtryckstvätt. Det låter långsökt att de skulle ha skrapat bort lacken på nåt sätt för att de tätat en dörr. Låter snarare som en gammal omlackering som inte är bra gjord. ------- //Lövet |
|
| Troligtvis har det funnits ett stenskott som släppt in vatten under klarlacken, vilket "sprängt" loss bitar av klarlacken. Har själv gjort detta på huven på min ena bil :( | |
|
Tittar man i kanten där lacken släppt så ser det mycket riktigt ut som ett litet stenskott. Men skall man bara acceptera? Hade jag själv spolat bilen så hade det här aldrig hänt, suck. |
|
|
Om du lämnar in bilen för att det läcker vatten så är det ju ganska naturligt att de kommer spola för att testa. En lack i normalt skick hade klarat det. Du kan naturligtvis prata med bilfirman och även vända dig till ARN eller konsumentvägledare hos kommunen men jag är rädd att det inte kommer ge så mycket. ------- //Lövet |
|
| Det är väl bara att ta på vagnskadeförsäkringen? | |
|
Bilen är så pass gammal nu så jag kanske låter det vara, |
|
|
" Citat: Tittar man i kanten där lacken släppt så ser det mycket riktigt ut som ett litet stenskott. Men skall man bara acceptera? Hade jag själv spolat bilen så hade det här aldrig hänt, suck. " Ja det kan du inte vara säker på.. även om du bara handtvättar utan högtryck så hade det förmodligen hänt ändå.. bara lite senare.. |
|
|
Det hade kanske hänt om två år eller aldrig med handtvätt. Sen kan jag tycka att en bilfirma skall ha koll på vad kan hända, speciellt om man debiterar över 1000 kr i timmen. Rent teoretiskt skulle dom kunna spräckt min vindruta och skyllt på de små stenskott som finns på den. Sen är jag lite besviken på dom eftersom att dom hade min bil inne 4 ggr innan felet blev hittat. Felet hittades dessutom inte förrän jag själv lagt ett par timmar på att spola bilen och visat att felet fortfarande fanns i dörren som jag betalt för att laga. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.