|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Har fått ut pumpen och det var inga problem. Jag kunde sitta inne i baksätet och göra jobbet, stod så dumt till att högerdörren var spärrad. Gott om plats med stängda dörrar. Inga problem att lossa gängade ringen, mer än att det blev mycket bankande då den satt trögt och jag tog det försiktigt. Sedan bara bända loss plastlocket försiktigt och lyfta upp tankmätare. Set svåraste var nog att lossa pump och armatur från sitt fäste i botten. Den sitter med två fjädrande plastklämmor och en plastpigg med oring i botten som är pressad ner i ett hål. Man måste våga vicka och dra en del för att oringen skall släppa. Tog absolut max en timma att montera ur allt och lossa den pajjade pumpen. Sedan bara att montera ur pumpen och peta i den nya i den gamla armaturen men dit har jag inte kommit ännu. ;-) |
|
|
Jag har hittat en här, Länk Är det den jag ska ha till min bil: 523i 1999 Kombi? På denna sida finns det fler bränslepumpar man kan välja emellan, vilken ska jag ha tror ni? Tack för svaret! //Adde |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.