|
|
|
|---|---|
|
köpte bilen 3veckor sedan bilen gick bra alt va ok i ca två veckor sedan kom alla konstiga fel abs och anttispin lamppan började lysa hastighetsmätaren la av farthållar lampan tänds via knappen men går intte i gång även acn la av utetempmätaren visar -40?????( jag är väldigt tacksam över tips och råd) jag har hört mig för lite och fått höra att det är abs enheten som strular stämmer detta? har ni tips om abs enheten var man kan köpa en. just min är svår att få tag i bosch nummer 0265900001 | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Först och främst bör du kolla så att batteriet är helfriskt coh kolla jordpunkter under huven och batterianslutninger samt köra en diagnos på bilen, innan du börjar byta grejer, det blir alltid dyrare i slutändan. Det verkar kunna var flera fel i olika system som felar inte bara ABS/ASC systemet. Det finns massor att läsa om ABS/ASC, ABS enheten skickar man på reparation i första hand om det skulle vara fel där, kolla för alldel så att anslutningen är fräsch, CRC elektronikspray (INTE 5:56 och dylika ting) är bra. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
tack för tipset hassoo. lämnade in på verksta dom kollade alla jord anslutningar mm alt verkkade va ok dom fel sökte bilen och kom intte in på abs systemet? ac = kabelbrott och fel kod på turbotryksventilen dom bytte ventilen men fortfarande samma fel kod (min abs enhet har blivit öpnad någon gång säkert renoverad) gamla ägaren viste intte om detta men av den anledningen tas den intte emot av innosund för renovering eller i byte ringde på den som fans på bildels basen men han säljer intte utan inbyte av gamla oöpnad. vad ska jag göra har någon tips |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.