|
|
|
|---|---|
|
Mina gör det inte på caben.. Antar att dom skall göra det som på coupen.. Vad kan vara fel i så fall, nått relä ? mvh Flippermatt | |
| Ja, de ska röra sig ett par centimeter när du öppnar dörren. | |
|
Kan vara fel-kalibrerade om du har tur. Kör rutorna till toppläget men håll kvar knappen i uppåt-läget i 5-10 sek efter rutan gått i toppen så har du talat om för bilen var rutans toppläge är. Funkar hissarna annars så är det nog något styr-relä eller så och då vet jag inte men ovan är ju enkelt att testa. Jag initierar om då jag växlar mellan hardtop och sufflet då topplägena är något olika. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
Ja, alla fönsterhissarna funkar hur bra som helst.. Skall testa ditt tips och återkommer.... Om det inte funkar... Är dessa relä(n) svårfunnet och krånliga att byta ? Tackar så mkt mvh Flippermatt |
|
|
funkar inte den funktionen är det troligtvis microbrytaren i dörrlåset som sagt upp sig...kostar ett par hundringar st och är inte så svåra att byta, bara ner med dörrsidan och ut med låskistan. mvh |
|
|
Va blev de för bil till slut mattias? |
|
| På min 94:a coupe var det slitage på mikrobrytaren som sitter i karossen. Lite kemisk metall, forma till med liten fil och det fungerade. På 92:an som nyligen inhandlades fungerar inte höger sida, men där är det ingen mikrobrytare i öglan som sitter i karossen. Är brytaren i handaget på den? | |
|
Vet ej var brytaren sitter på en cab faktiskt.. Tyvärr åkte man in akut och ligger på lassarettet, men ska kolla upp alla era tips när jag kommer hem och blir frisk. mvh Mattias |
|
|
Crille - Det blev en madieraschwarz met 325a. mvh Mattias |
|
|
Den kan sitta i både i dörren eller på bstolpen, beroende på årsmodell. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.