AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
635

spacers?

Am
95
Amit
BMW 320-92
hej nu är jag tillbaka! köpte en 525 idag och är jäkligt nöjd!
jaja men det är såå att jag ahr fälgar till E39:an dom BMW orginala typ ekrade elelr nått...dom är halvt krom... men ändå dom går för långt in hur ska jag göra var får jag spacers? och vilka? tacksam för tips

Amit
wolf
om 525 är en e34 så är det samma et som e39 så det ska passa men du behöver en plast ring på navet för att navet är större på e39. sitter fälgarna för långt in måste de va till en e36 och då måste du ha 22 mm spacers för att få rätt et. obs om 525 är 4x4 så är det det inte samma et som vanlig e34
Am
95
Amit
BMW 320-92
hej igen! det är nog till e36 för dom passade men med 10 mm så slog dom fortfarande i! så var får jag tag i 22 mm spacers??

Amit
wolf
jag lejde en mekanis verkstad som jag känner en som jobbar på men leta på internet eller gå in på en däckfirma och fråga det gjorde jag och dom har men dom gick på 3000:- med bultar jag gav 1700:- för mina
Am
95
Amit
BMW 320-92
hej! för alla 4 :a ????

billig isf...
jaja men jag vet inte om jag ska köpa spacers eller sälja fälgarna =( dom slåt väl bara i där fram eller??

Amit
wolf
Nej dom tar i bak också när du hissar ner bilen från domkraften och man kan ju änå inte köra med olika spårvid fram och bak
Am
95
Amit
BMW 320-92
hej! var köpte du dom??

Amit
Sa
449
Sahlin
BMW 530d F11
---Hitta felet nedan---
BMW 335d E91 Såld
BMW 325d E90 Skrot
BMW 523i E39 Såld
MB E430 W210 Såld
BMW 520i E34 Såld
-----MC-----
BMW R1200GS Såld
Spacers kan man köpa via Specialfälgar AB (www.specialfalgar.se). Tyvärr säljer dom inte direkt till privatpersoner utan man måste beställa dem via sin däckhandlare men du kan alltid ringa dom och fråga efter pris (glöm inte bultar).

Tyvärr är dom, som nämnts tidigare, ganska dyra. Har själv köpt men jag kommer inte i håg priset. Kan i alla fall säga att dom inte kostade 3000:- när jag beställde dom för något år sedan.

//Stefan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.