|
|
|
|---|---|
|
e36 328i Jo det är så att jag köpte bilen för någon månad sen, var noga me att lyssna efter tickande (är medveten om nikasil problemet), inte ett litet missljud från motorn, inte heller när jag körde hem den. Efter dess så har den bara stått hemma och avställd, den har bara gått in och ur garaget ett antal gånger, och nu plötsligt så tickar motorn, högt och tydligt:S Är det någonting som kommer att ge sig när den fått köra lite tror ni? Sen är det en annan sak också, ett konstigt "gnäll" ljud som låter hela tiden, ljudet är kanske på en sekund, sen så är den tyst en sekund, och håller på så.. Detta fanns heller icke förut.. Ljudet hörs tydligast under bilen, höger bak. Nån som har några ideér? Blev riktigt orolig när jag fick höra tickandet...:S | |
| Nikasilproblemet finns inte i Sverige,så det behöver du inte oroa dig för.Kolla så du har rött mängd olja,eventuellt gör en service. | |
|
dom gillar inte att stå, dom ska köras ;) köpte en motor som hade stått 1 år, lät världskrig om den de första kvarten man hade den igång! (om lyftarna) men fick man ut å köra lite så mådde den bättre.. det är vell lyftarna som blir ihopkocksade.. det andra ljudet där bak, soppa pumpen? |
|
|
Ok nej olja och andra vätskor finns det, inget som är speciellt gammalt heller.. Ok jo de låter ju bra isåfall:) Tror de är lyftarna här med.. Men hur kommer det sig då att min andra bil, en Volvo 850 som också har hydrauliska ventillyftare aldrig har låtit så, fast den är i mycke sämre skick..:P Jo där sa du nåt, skulle kunna vara bensinpumpen.. Tror ni att den också kommer att sluta låta efter lite körning då? Får väl krypa under bilen nån gång o titta närmare, men just nu ligger jag hemma i feber, så har inte riktigt ork..:/ Bilen ska ställas på till veckan är det tänkt |
|
| Antagligen för att konstruktionen på BMW och Volvo ser lite olika ut. | |
|
ok, soppa pumpen sitter ju under baksätet, om det är samma som 325, men d trro jag. dom brukar låta konstigt när dom inte mår så bra :( var noga med att det inte är för lite olja i den.. visar det bara lite över eller mitt på MIN sträcket så är det för lite! och då får man ibland konstiga ljud! (personliga erfarenheter) hoppas d löser sig!! |
|
|
Tänkte att man kan ju skriva hur de gick:) Tickandet försvann efter lite körning, och gnället från soppapumpen (förmodligen) försvann när den fick i sig lite bränsle.. Var nog inte mycke i den tanken skulle jag tro.. |
|
|
rätta mig om jag har fel. men sitter de inte en sekundärpump i den andra tanken som ska mata över sås när de börjar närma sig 10-15 liter? kanske den som jobbar dåligt? BMW ownz |
|
| Jaru, det har jag ingen aning om.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.