|
|
|
|---|---|
|
Heej ! jag har några problem med min 520i e34 som tydligen är ganska vanliga för just den modellen. c - låset fungerar ej, man får öppna o stänga manuellt. kupe fläkten fungerar endast på högsta hastighet. elhissarna fungerar ej, inget klickande eller nått ljud från dom alls, helt döda. torkarna går endast på högsta hastigheten, men nu har det kommit ett nytt problem med de, när jag startar bilen och kör så efter en stund så sätts dom på helt av sig själv och går ej att stänga av, men så fort man öppnar dörren så stängs dom av automatiskt. Vad kan det bero på ? Har läst här på forumet att kolla GM och RM boxarna har provat byta dom men det hjälpte inte heller, så jag kollade under modulerna och hittade en erjad kabel i kontakten till RM modulen, klippte av ungefär 10 cm, men det var fortfarande erj innut i kabeln, måste jag följa hela den kabeln och byta ut den ? eller blir det någon kontakt även fast den ser lite så där ut ?. hoppas ni har förstått mitt problem, är inte bäst på att förklara, tack för hand : ) | |
|
Det bästa är att byta ut hela kabeln eller att kapa tills ingen ärg syns och skarva - men kapa/skarva betyder oftast att man får göra samma jobb igen efter några år... Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.